Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Mi-am reparat frigiderul

De cateva zile observ ca frigiderul meu nu mai raceste. Am o combina frigorifica si in partea de congelator este bocna in timp ce in partea de frigider sunt 20 grade. Sotul meu a gasit o firma care se ocupa cu depanarea unor astfel de aparate ( frigider, congelator si aragaz), a venit un mester, s-a uitat la el si in final mi-a spus ca motorul este ok (uraaaa), in schimb in partea de congelator este o fanta infundata cu gheata si astfel nu se mai “duce” frigul in frigider. Mi-a spus sa-l golesc si sa-l scot din priza sa se dezghete si revine dupa o ora-doua. Asa am si facut (noroc ca am prins o zi racoroasa si am dus putinele alimente pe balcon) si dupa doua ore mesterul a venit cu sculele sa-l doftoriceasca. A desfacut usi, usite, rafturi, placi si alte acareturi pana a ajuns la elementii plini de gheata. Deci nu se dezghetase dragul meu de congelator. Atunci mesterul a pus in functiune uscatorul de par si a dezghetat elementii de racire. Pana aici toate bune si frumoase dar sub elementi este o fanta lata de 3 cm si adanca tot atat plina de gheata.

 

Tot aici sunt si 3 canale prin care frigul se duce din congelator (congelatorul este in partea superioasa a combinei) in frigider. Tot prin aceste canale circula si apa cand se dezgheata combina, urmand apoi sa fie evaporata de ventilator.  Binenteles ca si acestea erau cu gheata. Dupa cca 3 ore de dezghetat cu feonul s-a rezolvat problema. In concluzie daca aveti astfel de probleme, acum stiti cum se rezolva…..cu feonul. Mai in gluma mai in serios atunci cand ne apucam de dezghetat combina trebuie s-o facem pana la capat, altfel apa ingheata pe conducte si trebuie sa umblam dupa mester. La fel si daca se ia curentul mai mult timp…..

Foto

18 mai 2012 - Posted by | Diverse | , ,

10 comentarii »

  1. Foarte buna aceasta postare! Nu m-as fi gandit ca daca nu-i dezghetat complet se poate intampla ceva atat de grav…
    Sar`mana de informatie! Pup

    Comentariu prin Simona | 18 mai 2012 | Răspunde

  2. Bine de stiut. Dar eu credeam ca frigiderele astea noi nu trebuie dezghetate, ca au ele nu stiu ce circuit de aer, etc. Poate m-am inselat.

    Comentariu prin alinag | 19 mai 2012 | Răspunde

    • Al meu trebuieste dezghetat din cand in cand, cam o data pe an. Fac operatiunea in general iarna…

      Comentariu prin ghiocel07 | 20 mai 2012 | Răspunde

  3. Bine de stiut. Dar credeam ca frigiderele astea noi nu au nevoie de dezghetare, ca au nu stiu ce circuit de aer rece. Cred ca intr-un final e bine sa ai frigider cu compresoare separate.

    Comentariu prin alinag | 19 mai 2012 | Răspunde

  4. Mie mi-a dat kikx masina de spalat rufe, cred ca programatorul si habar n-am unde sa ma adresez. Parca vad ca marti, cand trebuie sa spal, o sa turbez de nervi.

    Comentariu prin Elisa | 20 mai 2012 | Răspunde

    • Da, este o mare problema. Au cam disparut atelirele de reparat electrocasnice.

      Comentariu prin ghiocel07 | 20 mai 2012 | Răspunde

  5. informatia data e valabila doar la combinele frigorifice ( no frost ) adica cele care distribuie doar aerul rece prin ajutorul ventilatoarelor montate special pentru asa ceva !!! Insa pentru combinele clasice nu e valabil asa ceva .Combinele clasice au altfel sistemul de functionare si daca congelatorul este sus , acea combina e de unica folosinta in cazul in care a pierdut agentul frigorific ( freonul ) deoarece toata instalatia e prin pereti , si odata pierdut freonul degeaba se incarca din nou ca problema nu va fi niciodata rezolvata , iar daca congelatorul este jos format din 3 sertare sau 4 sertare atunci se poate rezolva pierderea agentului frigorific facanduse o noua instalatie frigorifica !!! Deci la cele no frost trebuiesc descongelate , insa daca a ajuns sa inghete atat de tare ori nu ea lucrat rezistenta de caldura , ori senzorul de caldura si nefunctionand logic ca nu a mai putut duce la decongelarea acelui strat de gheata , si exista posibilitatea ca acea combina sa mearga doar pe perioada pana va prinde din nou stratul acel gros de gheata , in consecinta treaba nu e chiar atat de simpla , si sa rezolvat doar cu un uscator de par .

    Comentariu prin valentin | 9 februarie 2014 | Răspunde

    • Este vorba de combina frigorifica (no frost). Acum o saptamana am patit acelasi lucru, noroc ca afara erau minus ceva grade si am putut tine alimentele pe balcon pana am tinut combina sa se “odihneasca” 24 ore. Acum din nou merge struna.

      Comentariu prin ghiocel07 | 9 februarie 2014 | Răspunde

  6. Noroc cu sfatul tau, altfel poate cumparam un alt frigider, gandind ca al meu are deja 11 ani si o fi imbatranit…, Combina mea sau cum vreti sa-i spuneti, la acest aparatul de racit, este un Indesit No Frost cu congelatorul sus si frigiderul jos. Deci congelatorul era bocna dar in frigider erau 20 de grade celsius.
    L-am oprit, l-am golit de alimente si l-am coafat, uscat cu feonul prin toate gaurile vizibile din congelator si frigider. Toate operatia de uscare cu feonul a durat 10 de minute. Pauza de 10 minute. Dar chiar in mijlocul congelatorului pe partea de jos, era o zona inca rece si facea condens. Deci am insistat cu aerul cald (vreo 30 de minute) pana am obosit eu “sa fie bine, sa nu fie rau”. Feonul este unul foarte puternic Ufesa de 2200 W, deci avea jet si caldura mare.
    In prealabil am desfacut o bucata de plastic pe unde iese aer rece, tot jos in buza congelatorului, ca sa am loc mai mult pentru jetul de aer cald. La final am pus bucata de plastic la loc, are sistem clic clac (nu ma exprim eu stiintific dar se desface impingand USOR cu o surubelnita in fiecare fanta, la sfarsit presezi bucata de plastic la loc pana face clic clac la loc). Nu am desfacut usi usite si alte aracareturi ca nu ma pricep si poate stricam ceva. Asa ca am insistat pe fantele existente ale congelatorului. Si nici nu stiam daca o sa mearga, sau problema frigiderului era identica cu cea a lui Ghiocel.
    Acum merge ca nou. Bafta celor care au astfel de problema, se poate rezolva.
    Comentariul meu, este ca o multumire pentru Ghiocel, si cel care a confirmat o data in plus, solutia data de Ghiocel “comentariul prin Valentin”.
    In alta ordine de idei, traiasca INTERNETUL.

    Comentariu prin emilc0101 | 2 iunie 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 98 other followers

