Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Viena, orasul valsului

Am ajuns la Viena in 25.10.2007 dupa un drum foarte placut, desi timpul nu a fost chiar favorabil. A plouat continuu si culmea, la sosirea in Viena masina era curate. Ne-am cazat destul de repede la Hotel Novotel, undeva la intrarea in Viena, destul de scump si nici macar nu am avut internet ! Dar cum era seara, era destul de riscant sa ratam ocazia.  Dupa cazare am plecat in centrul Vienei, unde am facut o plimbare de cateva ore si ceva cumparaturi. Seara am cazut ca mustele.

A doua zi dupa micul dejun, am aflat ca astazi toate magazinele sunt inchise fiind Ziua Nationala a Austriei. Asa ca am plecat sa vedem despre ce este vorba. Ne-am oprit la Palatul Schonbrunn, unde parca toata Austria, Ungaria si Cehoslovacia si-ar fi dat intalnire. O multime de masini si autocare. Am dat o tura prin gradinile palatului, am cumparat cateva suveniruri si am plecat mai departe. Palatul se vizita, dar era foarta multa lume care astepta sa intre si cum noi am fi vrut sa vedem toata Viena intr-o zi, nu am avutrabdare, asa ca, la drum. La sugestia unor prieteni am incercat sa gasim Hundertwasserhaus, dar si cu GPStot nu am reusit. Atunci am mers in Piata Prefecturii unde era o manifestie a Politiei si Pompierilor. Faceau exercitii demonstrative. De aici la Palatul Hofburg, de fapt in piata palatului, unde era expusa cea mai moderna tehnica de lupta, alaturi de cea de epoca. Ceva impresionant chiar si pentru necunoscatori. Binenteles ca era organizata si o manifestatie contra pe muzica ruseasca si jaz. Totul foarte pasnic. Dupa ce sotul meu a facut poze la tot ce se putea, am facut o plimbare pe bulevardele pietonale, cu foarte multa lume la plimbare, calma, linistita, care stie sa sarbatoreasca asa cum se cuvine, o zi importanta pentru tara lor. Pe strazi gaseai de mancare de toate: castane coapte, hamburgeri, hot-dog, porumb fiert, placinte de tot felul, cartofi prajiti si clatite, covrigi si cornuri calde precum si bauturi ca vin fiert, limonada, cola, apa minerala, bere. Ce mai, de toate, mai putin fumul nostru de gratar si mici. Asta e, fiecare cu stilul lui de a sarbatorii. O, am uitat de minunata lor muzica, de la valsul vienez, muzica traditionala la cea de famfara. Minunat ! Cand am inceput sa nu ne mai simtim picioarele de oboseala, am plecat. Ne-am recuperate masina dupa ce am platit parcarea (18 eur) si la drum. Am facut un popas la Prater, parcul de distractii vienez. Desi era foarte frig si se intuneca, lume destul de multa pentru acest sezon. Am trecut pe la toate masinariile, am facut ceva poze si cand sa plecam, ne-am ratacit in parcul alaturat. Cred ca am facut ceva km pana cand o doamna ne-a indrumat spre directia buna. Mai trist era ca deja se facuse noapte si orientarea in spatiu era din ce in ce mai greoaie, desi sotul meu are un simt al orietatii foarte bun, spre deosebire de mine care stau bine cu memorie vizuala, si-mi dau seama daca am trecut pe undeva sau nu. Oricum totul e bine cand e termina cu bine. Cand ne inghetaserapicioarele si ne durea spatele de atata mers pe jos, ne-am indreptat spre “casa”.

Castelul Schoenbrunn

Palatul Prefecturii

Palatul Imperial

Gradina Palatului Imperial

28 Octombrie 2007 - Posted by | Viena | , , , ,

3 comentarii »

  1. E trist sa citesti din astea… sunt atat de impresionante locurile prin care umbli ca nu-ti mai vine sa traiesti in tara asta.

    Totusi sa ne bucuram pentru altii, sa-i admiram. Ei ne dovedesc ca se poate… si poate incet, incet o sa-i ajungem si noi din urma… poate…

    Comentariu de criserb | 29 Octombrie 2007 | Răspunde

  2. Da sunt de admirat, atat ei cat si cei straini care au reusit sa se adapteze acolo. Nu cred ca le-a fost usor ! Ma refer la cei seriosi care muncesc si s-au realizat pe propriile forte.Felicitari Boo, Andreea, Raluca, Paula …., dar ci celor ca voi, care faceti tot posibilul sa schimbati ceva si aici.

    Comentariu de ghiocel07 | 29 Octombrie 2007 | Răspunde

  3. […] ani de-acum in colo. Pe strazile elegantei Viene simti ca traiesti alaturi de Strauss si de Mozart. Valsul, sonata si menuettul te insotesc in promenada, prin ringul care forfoteste pana noaptea tarziu. Am […]

    Pingback de Revolta interioara « Ghiocel07’s Weblog | 5 Ianuarie 2008 | Răspunde


Lasă un răspuns

