Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Periplu crestin – Manastiri din Oltenia

Astazi fiind vreme frumoasa, cer senin si caldut afara, am plecat la plimbare fara o tinta anume. Am trecut prin Defileul Jiului, am ocolit Tg Jiu si am luat-o spre Rm Valcea. Am vazut un indicator spre Pestera Polovragi, Cheile Oltetului si Manastirea Polovragi. Am luat-o pe acolo. Un peisaj frumos, desi inca primavara intarzie sa-si faca simtita prezenta in totalitate. Am intrat pe Cheile Oltetului intre Muntii Parang si Muntii Capatanii.

Am ajuns la Pestera Polovragi. Erau destul de multi turisti din zona si din Bucuresti care asteptau sa intre in pestera. Dupa cateva fotografii ne-am intors la locul de parcare al masinii.

Ne-am indreptat spre Manastirea Polovragi unde am intrat putin.

O manastire curata, cu maicute care roiau de colo-colo precum albinutele. Din nou la drum. Dupa ce am servit un pranz copios intr-un local frumos si primitor, am plecat mai departe spre Horezu. Aici am parasit soseaua principala si ne-am indreptat spre Manastirea Hurezu despre care citisem cate ceva. Am urcat pana la manastire  destul de greu dupa ce ne-am ghiftuit cu jumatate de ora inainte.

Peisaj superb, dar am fost dezamagita de multituinea de cersetori si caini vagabonzi, de necivilizatia unora care probabil nu stiu sa citeasca din inaltul scaunul din masina. Intratul cu masina era interzis. Dar se pare ca suntem „civilizati” ghiar si aici. In plus trebuia platit pentru vizitare. Era o suma modica, dar nu mi se pare normal ca sa platesti pentru a vizita Casa Domnului. Oricum daca esti bun crestin o faci intr-un fel sau altul. Am plecat spre Manastirea dintr-un lemn, undeva spre Valcea. Am gasit drumul, l-am parcurs destul de repede si am gasit un loc superb, mirific.

Manastirea este monument istoric, loc de rugaciune pentru aviatori si marinari.

M-am simtit foarte bine, am avut o senzatie de liniste sufleteasca si de calm. Ciudat, dar asta e ! Dupa ce am intrat in incinta am inceput sa ne orientam dupa indicatoare si sa ajungem la Bisericuta dintr-un lemn.

Pozele nu au iesit prea bine probabil din cauza luminii, sau a luciului dat lemnului din care este facuta bisericuta. Multa verdeata, multi copaci seculari, alei pietruite, scari din dale de piatra, curatenie, liniste si cateva lucruri interesante.

Un copac secular plin de gaurele in care sunt puse biletele, probabil dorinte nemarturisite, stiute doar de cel care le-a scris si de Doamne-Doamne.

O iconita cu Maica Domnului prinsa in scoarta copacului.

Este o masa facuta dintr-o buturuga in care probabil fiecare mesean a batut o moneda. Ceea ce se vede sunt multe, multe monezi prinse in crapaturile din buturuga. La fel erau si scaunele din jurul mesei. Interesant, asa ceva nu am mai vazut. O ultima imagine.

Dupa aceasta plimbare plina de crestinism si frumusete, din nou acasa.