Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Herculane – Orsova – Dunarea la Cazane

Astazi dimineata, vesnica intrebare: unde mergem. Ideea era sa mergem la Herculane, dar cum ne-am trezit cam tarziu, nu stiu daca sa mergem acolo sau nu. Oricum am plecat. Am ajuns la Tg Jiu si de acolo prin Baia de Arama directia Herculane. Un drum splendid de care am fost incantati de fiecare data.

Am facut cateva popasuri pentru a imortaliza frumusetea peisajului.

Cerna, limpede, cu miros de gratar si mici.

Cateva cabanute la intrarea in Herculane.

Asa arata fosta perla a Bailor Herculane.

E tot ce a ramas din emblema statiunii.

Dupa o tura prin statiune, printre ruine si „noutati”, printre saraci si bogati, pe strazi inguste si foarte aglomerate (tarziu ne-am dat seama ca aglomeratia se datoreaza si vestitei „spirale”), am plecat spre Orsova. O zona frumoasa, dar saraca, dupa parerea mea. In Orsova caldura mare, mon cher. Am trecut urgent prin oras, pentru ca destinatia era Dunarea la Cazane prin Eselnita. O zona plina de cabane, cabanute, pensiuni, case si casute. Toate cu iesire la Dunare. Va dati seama ca sunt a oamenilor cu stare din zona si nu numai. La intrarea in Cazane ne intampina falnic Decebal.

Dupa ce l-am salutat pe Decebal, l-am intrebat de sanatate si i-am dat instructiuni pretioase legat de paza Dunarii, am plecat putin mai departe in defileu. La manastirea Mraconia sau Manastirea de sub Ape se auzea slujba de duminica.

Manastirea Mraconia a fost ridicata pe locul unui fost punct de observatie si dirijare a vaselor de pe Dunare, caci datorita reliefului, prin ingustimea din loc in loc a defileului nu puteau trece simultan doua vase. Din cauza acestor ingustari si largiri ale fluviului, locul a primit numele de Cazanele Dunarii. Este un loc superb.

Este, cred locul cel mai ingust al Dunarii, cel mai aproape de malul vecinilor de peste Dunare, sirbii.

Se vad de o parte si alta tunelurile de pe malul calalalt al Dunarii. Uitandu-te la aceste locuri gandul iti zboara spre alte vremuri, cand Dunarea a inghitit in apelei involburate suflete omenesti, suflete care doreau libertate. Daca ar putea vorbii, cred ca ar avea multe de povestit. Acum vemurile sunt altele, poti trece in voie atat pe aici cat si pe malul celalalt. Nu te opreste nimeni, pentru nimic. Poti fotografia in voie, poti sta la soare, te poti uita intr-o parte si alta fara teama. Totul este minunat. Am trecut prin aceste zone si inainte de ’89 si granicerii cereau acte de identitate si te atentionau sa nu stationezi prea mult. Alte vremuri….

Parca si vegetatia este mai frumoasa. Te imbie la meditatie, la voie buna si relaxare. Dupa ce ne-am incarcat bateriile pentru inca o saptamana, am plecat spre casa, de data aceasta prin Turnu Severin. O excursie frumoasa pe care o recomand celor dornici de plimbare, relaxare si nou.

4 Mai 2008 - Posted by | Drumetii, Dunare, Flori, Manastiri, Natura, Orase, Turism |

14 comentarii »

  1. Splendide locuri si noi am fost acolo anul trecut dar nu atat de departe ca si voi ci doar pana la Herculane.Pacat ca acolo o multime de cladiri cu o architectura extraordinara sunt lasate in paragina, dar asta este noi nu reusim sa ne restauram cladirile valoroase in schimb se ridica palate fara nici un gust estetic si asta pare sa nu deranjeze pe nimeni.
    Cred ca sunt multe locuri frumoase in tara asta dar din pacate nu are cine sa ne promoveze imaginea.Tot e bine ca bulgarii ne-au intrecut si cu litoralul deoarece ei au descoperit ca nu poti doar sa ridici preturile fara servicii ireprosabile. Asta e nu putem si basta!

    Comentariu de Malvine Socaci | 6 Mai 2008 | Răspunde

  2. Petru doritori: traseul este de cca. 400km, din Petrosani .

    Comentariu de sip | 7 Mai 2008 | Răspunde

  3. Chipul Lui Decebal – a fost sculpatat de fosta echipa de salvamontisti din Herculane .Acesti baieti au lucrat la Chip 10 ani !Chipul inca nu este terminat,lucrarile au fost oprite deoarece Fundatia nu mai avea fonduri! Pacat!Am stat pe ponton cu baietii ,de multe ori,fiind prieteni de peste 15 ani,si am vazut intregul proiect! Ar fi fost mult mai frumos daca ar fi fost terminat!Nu stiu daca mai traieste dl. Iosif Dragan,cel care a initiat proiectul si a platit muncitorii(din cate stiu eu acum doi ani se simtea foarte rau,paralizat fiind)!Ma intreb daca a reusit sa isi vada visul implinit! Sper,ca ceea ce a facut acolo a meritat!

    Comentariu de herculanekid | 23 Iulie 2008 | Răspunde

    • …Si un aspect mai putin stiut si placut al acestui inspirat si colosal proiect povestit de I.C. Dragan : vazand ca „artistii” trag de timp pentru a castiga foarte multi $, el a propus 1 milion $SUA pt. toata lucrarea…”artistii” s-au grabit si au terminat lucrarea ! C-asa-i la noi si la americanii pompieri din Kuweit !!

      Comentariu de Kanata | 22 Septembrie 2009 | Răspunde

      • Bine de stiut.

        Comentariu de ghiocel07 | 22 Septembrie 2009

  4. Iosif Dragan a trecut in ceruri dar realizarea acestei statui a lui Decebal este meritul lui incontestabil.

    Comentariu de Banater | 25 August 2008 | Răspunde

  5. antradevar este foarte frumos(chipul lui decebal). dar la mai putin de un kilometru in amonte se gasesc cele doua cazane (Cazanele mici si Cazanele mari) care sunt de o splendoare rara, merita sa vedeti. Si o multime de pensiuni. va recomand pensiunea DECEBAL

    Comentariu de duta raul | 22 Martie 2009 | Răspunde

    • in nici un caz pensiunea decebal! doar daca doriti sa mancati la doua ore dupa ce ati comandat si sa mai fiti si luati la rost! poate totusi alta e situatia daca sunteti „de-ai casei”….

      Comentariu de magda | 9 Iunie 2009 | Răspunde

  6. Multumesc magda pentru informatie. Nu suntem „de-ai casei” asa ca incercam altceva. Poate are cineva vre-o sugestie.

    Comentariu de ghiocel07 | 17 Iunie 2009 | Răspunde

  7. vreau si eu sa merg la cazane, dar din bucuresti nu prea stiu traseul pentru ca abia am carnet si masina asa ca va rog daca puteti sa-mi dati mai multe date v-as fi este altul mai frumos?

    Comentariu de papyy | 14 Iulie 2009 | Răspunde

    • Bucuresti-Pitesti-Slatina-Craiova-Turnu Severin-Orsova-Cazane. Destul de lung pentru un incepator. Succes.

      Comentariu de ghiocel07 | 14 Iulie 2009 | Răspunde

  8. Foarte frumos, stie cineva cazare in zona?

    Comentariu de Foraje | 27 Septembrie 2010 | Răspunde

  9. AM LUCRAT PE DUNARE CU CUSCRI ASA SE SPUNE LA VECINI TREBUEA PERMIS SPECIAL O ZONA FF FRUMOASA CURATA SI UNICA AN ROMANIA.

    Comentariu de TOMA MIHAI | 24 Noiembrie 2011 | Răspunde

  10. […] în stâncă pe malul Dunării, localizată între Eselnița și Dubova, în apropiere de Orșova. Cea mai mare sculptură realizată în piatră de pe teritoriul Europei a fost finanțată și […]

    Pingback de Chipul lui Decebal – cea mai mare sculptură realizată în piatră de pe teritoriul Europei « Ghiocel07 | 4 Martie 2015 | Răspunde


Lasă un răspuns

