Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Domeniul Schonbrunn

Daca ajungi in Viena este obligatoriu sa calci pe domeniul regal. Palatul Schonbrunn, gradinile imperiale, gradina zoologica, fantana lui Neptun, Glorinette, te fac sa te simti pentru ore bune persoana importanta, incerci sa retraiesti acele vremuri, sa-ti imginezi modul de viata al timpului. In plus imaginea calestilor te duce cu gandul la tinute fastuoase de epoca, la imparati si imparatese, la curteni, la iubiri ascunse, la plimbari romantice. Doamne ce mi-ar fi placut sa traiesc in acele timpuri! Dar sa revin cu picioarele pe pamant si sa trecem la impresiile inca proaspete. In vara am trecut pe acolo, dar din cauza timpului vizita a fost scurta cu promisiunea de a reveni cat mai curand. Acum inca de la plecarea in Austria, unul din obiectivele tinta a fost Palatul Schonbrunn. Dimineata dupa micul dejun am purces intr-acolo, am parcat masina si am intrat in curtea palatului. Ca de obicei lume multa, turisti de toate nationalitatile, copii mari si mici, romani-multi romani. Am luat un trenulet cu care am facut turul domeniului pentru orientare si stabilire obiective. Si cum intr-o zi nu se poate vizita si interiorul si exteriorul palatului (are o suprafata de cca 1,5 km patrati), datorita timpului deosebit de frumos ne-am orientat spre gradinile imperiale si gradina zoologica, urmand ca interiorul sa-l parcurgem  cu proxima ocazie. Despre istoria glorioasa a palatului si a gradinilor imperiale ne putem documenta de pe net, asa ca ma limiteaz la prezentarea catorva fotografii pentru ilustrarea celor citite.

Palatul Schonbrunn vazut din spate

Gloriette si fantana lui Neptun

Gradina privata

Sera imperiala

Parcul din spatele palatului-axa centrala

Palatul Schonbrunn si panorama Viena de pe Glorinette

Glorinette si parcul pe axa centrala vazute de pe terasa palatului

Despre gradini, plante, flori si animale zilele urmatoare.

29 Aprilie 2009 - Posted by | Austria | ,

12 comentarii »

  1. Citesc,privesc, ma minunez si ma bucur pentru tine (iti dai seama ca la problemele mele de sanatate mi-ar fi imposibil sa fac un asemenea tur de forta).La cat mai multe calatorii iti doresc, pentru ca , generoasa cum esti, sa impartasesti si altora bucuria ta.

    Comentariu de mariana | 29 Aprilie 2009 | Răspunde

  2. @mariana-fac tot posibilul sa impartasesc nu numai din bucuria mea, ci si ceea ce vad si ceea ce simt. Din pacate uneori vorbele sunt prea putine sa redea ceea ce ochii vad.

    Comentariu de ghiocel07 | 29 Aprilie 2009 | Răspunde

  3. Abia astept sa vad pozele de la zoo 🙂 cred ca ala e cel mai frumos loc din Viena, parerea mea 🙂

    Comentariu de criserb | 29 Aprilie 2009 | Răspunde

  4. …deci trebuie sa ajung neaparat! Doamne ajuta!

    Comentariu de mariana | 29 Aprilie 2009 | Răspunde

    • @mariana-am actualizat si albumul foto, poate te ambitionez

      Comentariu de ghiocel07 | 30 Aprilie 2009 | Răspunde

  5. […] meu vrea imaginile de  la  Zoo …. si ca sa o iau inaintea lui Ghiocel ,  va pun o multime de instantanee din “Gradina […]

    Pingback de Zoo Schonbrunn « sip " to be or not to be "… blogger | 30 Aprilie 2009 | Răspunde

  6. […] cu palmieri de pe domeniul regal In gradinile Schonbrunn, de departe intrezaresti o cladire imensa, in metal si sticla. Este sera cu plante exotice din […]

    Pingback de Sera cu palmieri de pe domeniul regal « Ghiocel07 | 1 Mai 2009 | Răspunde

  7. […] cand am fost la Viena, de-a lungul drumului am vazut multe tufe de liliac. La fel si in gradinile Palatului Schonbrunn. In general era de culoare mov, toate nuantele de mov. Imi place aceasta floare cu mireasca placuta […]

    Pingback de Flori de liliac « Ghiocel07 | 13 Mai 2009 | Răspunde

  8. […] am platit la intrarea in parc. Nu tariful m-a indignat cat gestul. In primavara am fost la Palatul Schonbrunn si ne-am plimbat pe hectare de parc si nu am platit nici un cent. Asta este inca o incurajare si […]

    Pingback de Strandul “Neptun” Arad « Ghiocel07 | 15 Septembrie 2009 | Răspunde

  9. […] ce am vizitat Schonbrunn-ul, am dorit foarte mult sa vizitam si Muzeul Sisi, apartamentele imperiale si colectia de portelan […]

    Pingback de Palatul Hofburg: Colectia de portelan si argintarie, Muzeul Sisi si Apartamentele Imperiale « Ghiocel07 | 6 Decembrie 2012 | Răspunde

  10. […] o clădire în formă de U orientată spre parc și construită după celebrele palate vieneze Schönbrunn și […]

    Pingback de Reședința de Vară a lui Samuel von Brukenthal din Avrig « Ghiocel07 | 18 August 2014 | Răspunde

  11. […] fie plăcută de austrieci și de întreaga Europă. Episodul  se termină cu nunta celor doi la Palatul Schonbrunn din Viena. Partea II-a este joi 26 noiembrie la ora 20:45. În rolul Prințesei Romy Schneider cu o […]

    Pingback de Împărăteasa Imperiului Austro-Ungar, Elisabeta « Ghiocel07 | 14 Noiembrie 2015 | Răspunde


Lasă un răspuns

