Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Turismul romanesc

De 1 Mai am luat masina, catelul si purcelul si am plecat la Orsova. Cum drumul pe Valea Cernei este o splendoare, l-am preferat celui prin Motru.

Aproape de Herculane am intalnit o tabara de alpinisti care se pare ca in fiecare an in aceasta perioada fac catarari pe stancile din zona. Tineri curajosi si cu o mare doza de nebunie. Am stat acolo si ne-am uitat la ei, i-am admirat, dupa care am plecat mai departe.

In Herculane foarte multa lume, se pregateau ioghinii pentru marea spirala, asa ca totul era arhiplin. De la Orsova am luat-o pe cursul Dunarii la Cazanele Mari si Mici, l-am salutat pe Decebal, am facut cateva fotografii, dupa care sotul meu m-a invitat la Motelul Melba la un peste cu mamaliguta. Am parcat, ne-am instalat pe terasa aproapre goala, am stat, am asteptat, am consultat meniul, ne-am uitat in dreapta si in stanga, dupa care „multumiti” de servirea prompta am plecat in cautarea altei locatii. Aici idem si la fel.

Asa am ramas fara peste la masa de pranz. In concluzie, turismul dragilor guvernanti, nu se promoveaza cu un imn lansat la malul Marii Negre. Totul este o minciuna lansata in eter pentru momit strainii. Si cand se lovesc de realitatea romaneasca oare ce melodie fredoneaza turistii pacaliti? Revin pentru a cata oara la turismul de dincolo de granita. Suntem penibili, dragilor. Cand din intamplare gasesti o locatie unde servirea este buna, te minunezi si o lauzi la toata lumea. De fapt asta ar fi normalitatea.

Si pentru ca tacamul sa fie complet, a doua zi ne-am oprit la un popas in apropiere de Banita. Sala restaurantului era pregatita pentru o nunta, iar pe terasa era cam frig pentru o masa de pranz. Dar nu asta era problema. Localul este relativ nou, deschis in vara anului trecut si deja arata dezastruos. Nici clante la usi nu mai are. Si nu inteleg cum acest patron asteapta asa nuntasii!?  Se pare ca unii vor sa faca bani cu orice pret, confortul nu conteaza. Turism inseamna drumuri bune, gazde ospitaliere, preturi accesibile, servire exemplara, curatenie, confort. Fara aceste ingrediente imnul nu face doi bani. Ar fi cazul sa fim mai pretentiosi cu noi insine si sa nu ne multumim numai cu ce ni-i se da, sa nu mai acceptam sloganul „merge si asa”.

6 mai 2009 - Posted by | Dunare, Foto, Herculane, Orsova, Turism

6 comentarii »

1. ma bucur cind romanii ies in afara granitelor si vad cum se face turism de calitate…ma bucur cind nu mai accepta sa fie tratati pe banii lor cu indiferenta…si sper din tot sufletul ca falimetul sa stearga de pe harta asemenea locatii…acum ce sa zic..peisajul din fotografii era dragutz…locatia arata ok…pacat ca ce era mai important a ramas de caruta.
    Da si eu sunt de parere…ca nu poti vinde un imn…facind reclama la ceva aproape inexistent.Ideea e simpla…nu poti invita musafiri in casa …si casa e nematurata…o fi zicala aia romaneasca ” casa nematurata musafiri asteapta”…dar sa fim seriosi…prima data trebuie sa oferim ceva…si mai apoi sa ne avintam in reclame…pentru ca reclama e buna…daca ai produsul…dar se poate intoarce impotriva ta cind o folosesti…cum nu trebuie…
    Ma intreb unde-or fi ramas ospitalitatea, bunul simt de altadata….

Comentariu de Andrea | 6 mai 2009 | Răspunde

2. @Andrea-ospitalitatea si bunul simt sunt acolo unde merg edilii si rareori pentru noi ceilalti. Din pacate Romania nu este numai Bucovina, Manastirile si Marea Neagra, ca locatii. In toata tara sunt moteluri, hoteluri si restaurante foarte neprimitoare inca de la intrare. Pacat, mare pacat.

Comentariu de ghiocel07 | 7 mai 2009 | Răspunde

3. Am vizitat o tara mica, verde, fara stridente, fara gunoaie, fara nici o palma de pamant nelucrat, cu drumuri bune, marginite pe toata lungimea lor de flori si peisaje de poveste,cu ape curate(mare, rauri, lacuri), cu oameni ospitalieri si gospodari care nu se bat cu pumnul in piept, cu preturi atractive.O tara de care nu ne desparte decat un pod..E Bulgaria, tara in care turistii romani se transforma 🙂 !

Comentariu de mariana | 7 mai 2009 | Răspunde

4. Multe adevaruri in cele comentate. Se pare ca noi romanii ne-am invatat asa si unora ni se pare chiar normal. Cei care insa au avut ocazia sa iasa „in lume ” nu mai pot accepta asa usor realitatile noastere.
    @andrea – Ai sesizat foarte bine : Noua ne lipseste produsul, la reclame suntemi tari !

Comentariu de sip | 7 mai 2009 | Răspunde

5. @mariana-pentru mine a face un concediu in afara este ca o evadare in paradis. Si nu sunt o antinationalista, din contra. Dar oricat am dori unii sa aratam si sa schimbam ceva, este in van. Si asta si datorita patronilor imbogatiti peste noapte, a celor care nu au avut nici in clin nici in maneca cu turismul sau comertul dar vad ca din asta iasa bani, din cauza celor care mai accepta serviciile proaste, din cauza noastra a tuturor care nu facem reclamatii peste reclamatii ca ni-e teama sau pur si simplu sila, a organelor de control care permit functionarea unor unitati intr-un hal fara de hal. Si atunci nu mai bine mergem in tari straine si ducem valuta la ei si le crestem PIB-ul?

Comentariu de ghiocel07 | 7 mai 2009 | Răspunde

6. […] ani in urma aici am vazut cativa alpinisti care escaladau stancile cu un curaj […]