Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Venetia

Pentru ca numai noi din familie nu vazesem Venetia si pentru ca ne era in drum, ne-am hotarat sa vizitam acest oras magnific al gondolelor, care din spusele unora este ceva ce merita vazut, un loc de care te indragostesti imediat. Dupa ce am parcat-o pe Sofronica la etajul 6 (ceva foarte original ce nu am mai vazut pana acum-trebuia lasata masina deschisa cu cheile pe bord),

am  plecat pe stradute inguste, pline de farmec, mister si lume.

Ne-am oprit din loc in loc sa vedem frumoasele suveniruri, sa pipaim bijuteriile si obiectele din sticla de Murano, sa tragem cu ochiul la posetele din piele, sa admiram mastile folosite in timpul carnavalului,

sa intoarcem capul dupa palatele care strajuiesc Canal Grande, sa facem multe fotografii. Voiam ca in cateva imagini sa cuprindem  intreaga Venetie cu povestile ei amoroase, cu crimele pasionale, cu cladirile vechi dar pline de farmec si mister. Cate povesti ascund aceste fastuoase cladiri ? Te astepti ca in orice moment sa apara un print si o printesa, sa fie preluati de o gondola capitonata cu plus si frumosul gondolier sa le cante o serenada. Am trecut pe Ponte di Rialto, cel mai vechi pod din Venetia.

Altadata o punte de legatura intre banci si institutii, astazi strajuieste mici magazine, cafenele si restaurante, dar si magazine de lux cu marci internationale bine cunoscute. Toata suflarea doreste sa faca acolo fotografii, sa imortalizeze pentru vecie trecerea prin Venetia.

Dupa ce am obosit plimbandu-ne pe jos, mai ales ca era o caldura torida, ne-am hotarat sa luam mijlocul lor de transport in comun, vaporetto.

In „sala de asteptare” spre surprinderea mea am vazut acest afis care aminteste ca totusi am avut personalitati de marca in Romania, personalitati care sunt facute cunoscute din pacate numai peste hotare.

Dar sa revin, de fapt aveam intentia si noi, ca  toti turistii care ajung in Venetia sa vedem Piata San Marco. Cred ca acela este locul cel mai vizitat din oras. Vaporetto ne-a dus la fix, desi ne-a fost cam greu sa ne intelegem cu vanzatoarea de bilete ce dorim noi, adica sa ajungem in Piata San Marco dupa care la Gara, locul in care parcasem masina. Piata frumoasa, plina de turisti de toate culorile si nationalitatile posibile,

unde porumbeii fac concurenta tonetelor cu suveniruri,

unde Bazilica San Marco strajuiest impunatoare piata,

unde putin mai departe palatul Dogilor si Puntea Suspinelor te duc cu gandul la epoci de mult apuse.

Pe Canal Grande poti vedea in „goana” vaporasului palate monumentale din caramida si marmura.

Unele sunt intr-o stare de deteriorare avansata la exterior, dar se pare ca tocmai acest lucru le da un farmec aparte.

Au o valoare foarte mare fiind in posesia unor persoane bogate care locuiesc in ele cateva zile pe an.

Concluzia mea dupa plimbarea prin Venetia este ca merita vizitat acest oras al Italiei, candva in posesia statului Austriac.  Este deosebit prin pozitie si arhitectura, incarcat de istorie si traditie, un oras unic in felul sau, caruia trebuie sa-i fie rezervat un timp mai indelungat pentru parcurgere si neaparat cu o documentare anterioara. Pentru amatori mai multe fotografii in album.

21 iunie 2009 - Posted by | Concediu, Italia, Piata San Marco, Venetia

13 comentarii »

1. Foarte frumos, abia aştept să văd şi eu Veneţia… cândva. Nu am înţeles de ce trebuia lăsată maşina descuiată şi cheile pe bord?!

Comentariu de Denisa | 21 iunie 2009 | Răspunde

• Draga mea, noi am tot evitat acest minunat oras. Cred ca aveam o parere preconceputa despre el, dar ne-a placut, este interesant. In ceea ce priveste lasatul cheilor, nu stiu exact, singura explicati ar fi ca la o adica sa le poata scoate din garaj. Erau multi supraveghetori acolo.

Comentariu de ghiocel07 | 21 iunie 2009 | Răspunde

• Şi eu am auzit tot felul de lucruri, printre care acela că tot oraşul pute urât din cauza apei, a sistemului de canalizare etc. Dar eu tot vreau să-l vizitez într-o bună zi.

Aţi cumpărat „jucării” din sticlă de Murano? Eu am găsit la Cluj un magazin cu bijuterii şi alte obiecte din sticlă de Murano, foarte faine şi nu neapărat foarte scumpe.

Comentariu de Denisa | 21 iunie 2009

• @Denisa-si noi aveam ideea cu mirosul, dar sa stii ca nu miroasea chiar deloc. Cu nasul meu as fi simtit imediat. Am cateva chestii de murano, asa ca m-am multumit cu doua posete din piele, una de aici si una de la San Marino, unde toate lucrurile sunt mult mai ieftine.

Comentariu de ghiocel07 | 21 iunie 2009

2. Să le purtaţi sănătoasă!

Comentariu de Denisa | 21 iunie 2009 | Răspunde

3. eu astept sa prind un bilet ieftin la wizz 😛

Comentariu de octavian | 22 iunie 2009 | Răspunde

4. […] Iar daca este vorba de o calatorie nici atat. De exemplu anul acesta este indicat de mers la Venetia, Sf Valentin coincide cu celebrul […]

Pingback de Ce faceti de Sf Valentin « Ghiocel07 | 15 ianuarie 2010 | Răspunde

5. am uitat sa va spun ca am prins bilete ieftine la Wizz 🙂

Comentariu de octavian | 15 ianuarie 2010 | Răspunde

6. Buna ziua,
    Nu reusesc sa vad imaginile din articol…

Comentariu de Dan Cioca | 6 februarie 2012 | Răspunde

• Multumesc de vizita. Acum am intrat si eu si se vad toate imaginile. Poate din cauza inghetului 🙂

Comentariu de ghiocel07 | 6 februarie 2012 | Răspunde

7. Sau din cauza zapezii de la Arad (http://dancioca.wordpress.com/2012/02/05/zapada-din-belsug-si-la-arad/) !
    Probabil ca nu pot sa le vad din cauza unei restrictii din reteaua de la serviciu. incerc dupaamiaza de acasa.

Comentariu de Dan Cioca | 6 februarie 2012 | Răspunde

8. Acasa am reusit sa vad imaginile !