Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Semnatura electronica

Ma abtin de la orice comentariu sau parere proprie in legatura cu acest subiect. Un singur aspect: certificatul digital se reanoieste anual. Tot ce lipseste chelului, palaria de margaritar, in timp de criza. Sigur guvernantii nostrii traiesc pe luna, nu in Romania.

„Romanilor li se pregateste ceva cu ajutorul faimosului serviciu eRomania: autoritatile vor ca, pana la sfarsitul anului 2011, toţi cetatenii sa aiba o „umbra electronica”. Asa numita semnatura electronica se va obtine, contra cost, benevol anul acesta si obligatoriu la anul, prin completarea datelor din buletin. Ea va avea o dubla menire: 1. oficial va ajuta cetatenii si companiile sa-si platească usor darile catre stat; 2. va ajuta statul sa-si monitorizeze cetatenii – practic, orice demers personal, care va presupune interactiunea directa sau indirecta cu orice oficialitate sau chiar si cu alte persoane fizice ori juridice va fi consemnat electronic si va putea fi consultat de cei abilitati. Aici intra multe, de la inmatricularea masinii pana la simpla comanda prin internet a unui buchet de flori.


Oficialitătile care vor avea acces la datele personale ale cetatenilor vor fi grupate pe 7 nivele de securitate (grade de acces la datele din „umbrele electronice”), spune Gabriel Sandu, ministrul Comunicaţiilor, pentru Gandul. Reprezentantii Ministerului de Interne se vor afla in nivelul de top, impreună cu cei ai ANAF, urmati de Ministerul Muncii, Sanatatii, Invatamantului…….

„Obtinerea certificatului costa intre 50 si 130 de euro. Tariful variaza in functie de complexitatea dispozitivului de memorie pe care va fi stocata semnatura. Accesul la dispozitiv se va putea face dupa acelasi sistem ca la cardurile bancare, cu ajutorul unei parole sau al unei amprente”, ne-a declarat Marius Daniel Pestina, directorul general Digisign SA. In afara de depunerea declaratiilor on-line, certificatul digital este folosit si pentru alte activitati, cum ar fi accesul la informatiile de pe site-ul elicitatii.ro. Pana acum, cele mai multe firme au folosit metoda de depunere pe hartie insotita de discheta. Potrivit declaratiilor presedintelui ANAF, Daniel Chitoiu, doar 5% din firme au preferat pana acum sistemul on-line.”

Sursa

Anunțuri

13 Aprilie 2010 - Posted by | Diverse, Finante

1 comentariu »

  1. da,asta chiar ne lipsea!

    Comentariu de alison | 13 Aprilie 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: