Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Eveniment cultural la Pestera Bolii

Vineri am primit invitatia pentru a participa, sambata 15.05.2010, la ceva manifestari la Pestera Bolii, adica o expozitie de icoane pe lemn si sticla si editia III-a a Concertului de Muzica Religioasa Acapella in pestera. Deci ce putea fi mai frumos pentru noi decat sa mergem intr-un loc frumos, aproape de casa si pe care nu l-am vazut din copilarie. Ce interesant, mergem la mii de km si nu vizitam ceea ce avem aici la doi pasi. Din pacate promovarea unor astfel de evenimente se face timid din lipsa de fonduri, dar ceea ce au facut niste oameni cu suflet nobil este mirific. Este vorba de Asociatia Petro-Aqua care are in custodie Pestera Bolii si a facut amenajarea acesteia, astfel incat sa poata fi vizitata. Invitatia este foarte originala, pe un plic filatelic de colectie

Desi vremea a fost total neprielnica si orele inaintate, am plecat totusi echipata pentru ploaie si frig.

Pestera Bolii se gaseste in Parcul National Gradistea Muncelului-Cioclovina,

foarte aproape de DN66, Petrosani-Hateg, la cca 6 km de Petrosani

la iesirea din oras se face dreapta, se trece calea ferata si drept inainte spre Pestera

In apropierea Pesterii se gaseste un mic refugiu al celor de la Petro-Aqua, probabil pentru paznic.

Dupa ce am parcat masina am purces spre pestera. De sus intrarea in grota seamana cu o gura deschisa care parca vrea sa inghita multimea de vizitatori.

Coboram scarile inguste,

trecem un podet si intram in pestera,

o locatie care a fost folosita de nemti la filmarea cunoscutului film Cantecul Nibelungilor, precum si de romani la reclama facuta la o marca de bere. Spre surprinderea mea vad ca pestera este luminata electric, dar si de lumanari bine plasate pe margine, arata chiar foarte bine, dar din pacate cu aparatul meu foto nu am reusit sa prind atmosfera idilica. Deodata vedem expozitia de icoane pe lemn si sticla, foarte frumoase, pacat ca nu erau de vanzare.

Dupa ce trecem peste un mic podet

ne asteapta altul mult mai mare peste paraul Jupaneasa

si in sfarsit ajungem la „sala de spectacol”

Aici lume multa, o scena, banci pentru spectatori, lumini, boxe si o acustica de invidiat. Noi am ajuns cand evolua ultimul cor, cel al Catedralei Ortodoxe Romane din Orastie.

Spectatorii destul de multi pe banci, dar si mai multi in picioare ascultau fascinati cantecele religioase si nu numai, interpretate de membrii corului in atmosfera racoroasa a pesterii.

Cand spectaculul s-a terminat organizatorii au facut invitatia de a se vizita restul pesterii, unele locuri fiind inchise pana atunci pentru ca nazdravanii-copii sa nu se aventureze singuri si sa nu se intample evenimente neplacute si tragice. Eu intalnindu-ma cu o familie cunoscuta m-am indreptat spre iesire, am facut si alte fotografii

alaturi de membrii ai PetroAqua

dupa care am iesit din pestera,

am urcat dele 68 de scari (foarte greu la deal…) si l-am asteptat pe sotul meu care cauta „liliecii” prin pestera.

Gata, excursia s-a incheiat, pacat ca a inceput sa ploua si nu ne-am putut aventura spre cabanele din zona

Sa fiu sincera a fost o plimbare placuta, o actiune laudabila a celor de la Petro-Aqua, o societate non-profit care merita ajutata si finantata. Multumesc pentru invitatie dlui Rizopol si Szuhanek.

15 Mai 2010 - Posted by | Eveniment | , , ,

6 comentarii »

  1. foarte frumoase imagini,sa iti fie de bine plimbarea,ghiocel si sa ai o seara placuta!ma bucur ca mai exista si normalitate si viata culturala in haosul asta…

    Comentariu de alison | 15 Mai 2010 | Răspunde

  2. o chestie pe cit de inedita pe atit de frumoasa…felicitari celor care au reusit sa o puna pe roate!!Mie personal mi-au dat lacrimile !!

    Comentariu de Andrea | 15 Mai 2010 | Răspunde

  3. 10!

    Comentariu de mariana | 15 Mai 2010 | Răspunde

  4. @alison-multumesc
    @Andrea-ma bucur daca ti-am facut o bucurie, chiar daca a fost cu lacrimi
    @mariana-multumesc pentru 10! Meritul este al celor inimosi care au facut dintr-o ruina in ceva ce merita vazut.

    Comentariu de ghiocel07 | 16 Mai 2010 | Răspunde

  5. Superba locatia! Imi amintesc cu drag de cate ori am fost acolo inainte de a fi amenajata si am traversat pestera cu colegii de la clubul Stiinta cat si cu prichindeii de la Stiinta-Kid.
    Multumim de emotiile placute pe care ni-i le-ati creat prin prezentarea acestor locuri de suflet.

    Comentariu de Valy & Deima COFARU | 16 Mai 2010 | Răspunde

  6. @Valy&Deima COFARU-cu mare drag ofer aceste imagini voua celor care cunoasteti locurile dar si celor care nu-si inchipuie cate frumuseti sunt in tara si nu se fac cunoscute.

    Comentariu de ghiocel07 | 18 Mai 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

