Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Nebunia declaratiilor pentru castigurile din drepturile de autor

Ieri mi-am pierdut ceva vreme interesandu-ma cum si ce se intampla cu cei care sunt platiti si pe drepturi de autor pe langa salariul de baza. Dupa ce o fosta colega de facultate (multumesc Ciobi) mi-a dat informatiile minime si modelul de declaratii, am dat telefon la Finantele locale, la Finantele municipale, la Finantele judetene. Am aflat ca nu e de competenta lor, asa ca am inceput sa citesc. Si cum citeam eram mai in ceata. Vorbesc cu juniorul care la fel ca si colegii sunt platiti pe drepturi de autor si nimeni nu stie nimic. Nici ei si nici firme specializate de contabilitate. Deci, ia Ghiocelule si citeste din nou. In cele din urma am inteles ca trebuiesc depuse pana astazi 3 declaratii in 3 locuri diferite. Initial am citit ca depunerea declaratiilor se face „personal”.

Adica cum sa vi din Bucuresti, Timisoara sau aiurea sa depui 2 declaratii la judet si 1 declaratie in orasul de resedinta.  Din nou citesc, ascult la radio si vad ca se pot trimite si prin posta (cel putin asa se spune la capitala). Acum alta nedumerire, ce trebuie depus? Asta nu scrie nicaieri. Un OPIS nu este postat, asa ca la plezneala se trimit declaratiile in cele trei locuri. Modul de calcul al impozitelor, conturile in care se face plata si perioada de plata ramane inca o necunoscuta. In final nu am mai facut nimic, juniorul sustine ca nu trebuie sa depuna luna aceasta declaratiile. Eu sustin in continuare ca da.

Stiri de ultima ora: La Casa de Pensii dosarul trebuie sa contina: copie după buletinul titularului, procură sau împuternicire dacă este necesar, certificat de înregistrare fiscală pentru persoanele fizice autorizate, copie după decizie de impunere de la circa financiară unde este înregistrată persoana cu venituri suplimentare şi declaraţie pe propria răspundere că deţine venitul menţionat în declaraţie. Pentru asigurările de şomaj este necesară doar completarea formularului.

 

25 August 2010 - Posted by | Aberatii, Impozite si taxe, Ordonanta 58/2010, Romania

4 comentarii »

  1. citesc si nu imi vine sa cred…imi vine sa rid…desi cred ca nu e momentul…incerc sa fac o legatura cu ceva de la finante de la mine…dar nu gasesc nici un corespondent…de ce nu pot fi declarate aceste venituri in declaratia anuala? La mine sint 7 feluri diferite de venituri…ei alea 7 la declaratia anuala se aduna…din ele scad cheltuielile care le am ca sa obtin aceste venituri…si hop iaca asa am un venit final care trebuie impozitat…in functie de asta finantele imi pot stabili trimestrial o suma de plata…si uite asa e fiecare multumit…declaratia anuala o pot depune online- hirtogarie aferenta o pot trimite prin posta… Termen pentru declaratia anuala 31.05 dar se poate prelungi la cerere sau faci ca mine o trimiti cind ai facut-o;))adica 2009 eu inca nu am depus…dar imi las inca timp pina la 30.11…
    De ce simplu cind se poate si complicat?

    Comentariu de Andrea S. | 25 August 2010 | Răspunde

  2. @Andrea S.-un mic amanunt, noi traim in Romania, tara in care stai la coada sau mori ca sa platesti o taxa. Atentie, dai statului, nu iei.

    Comentariu de ghiocel07 | 25 August 2010 | Răspunde

  3. Eu am facut o scurta descriere a cum poate functiona acest lucru tocmai pentru ca de foarte multe ori am impresia ca oamenii acolo iau tot ceea ce se intimpla ca o normalitate…adica incepind cu functionarul care te repede …pina la asemenea absurditati. NU , nu este normal sa imi ceri ceva fara sa ma informezi si sa pui la punct un sistem!!

    Comentariu de Andrea S. | 25 August 2010 | Răspunde

  4. Ai perfecta dreptate. Si eu sunt revoltata si ca mine multi altii, dar din pacate daca o luam pe cont propriu nu facem nimic decat sa incasam niste amenzi. Boc si ai lui sunt imuni la tot ceea ce se intampla in tara asta. Aseara spunea la tv ca el nu stie , nu are informatii sa se stea la cozi pentru declaratii….

    Comentariu de ghiocel07 | 25 August 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

