Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Munchen

Pentru ca este sambata si am dor de duca, mi-am amintit de plimbarea din toamna prin Munchen.

Am mai avut ocazia sa trecem prin Munchen (al treilea oras din Germania dupa Berlin si Hamburg), dar din pacate din cauza aglomeratiei nu am reusit sa gasim cazare si nici sa vedem mare lucru. De data aceasta fiind sambata am presupus ca va fi mai putin aglomerat, am dat GPS-ului adresa de hotel si dupa multe ghidari ale Ioanei gen „virati la stanga”, „intoarceti-va”, „a doua strada virati la dreapta” etc, am ajuns la „destinatie”. De fapt ea nu are nici o vina, aici se construieste foarte mult si hotelul este intr-un cartier nou, unde constructiile grandioase si zgaraie norii sunt parca iesiti din pamant. Spuneam la un moment dat sotului meu ca aici, adica in vestul Europei, parca traiesc si muncesc extraterestrii nu oameni, pentru ca mereu se inalta ceva,

mereu apar cartiere noi, companii, pasaje subterane, poduri….Deci se munceste din greu si culmea se si vede.

Dupa cazare (atentie nu se inlocuiesc bordurile, se amenajeaza zona dupa ce cladirile au fost ridicate si utilitatile trase)

am dat o tura prin preajma pentru recunoasterea zonei,

am identificat cateva cladiri

si am localizat unde suntem pentru ca a doua zi, sa putem gasi mai usor „centrul”. Asa ca duminica, din nou o zi mai putin aglomerata, am plecat de la hotel spre centrul Munchenului cu ajutorul Ioanei (vocea din GPS). De data asta ne-a dus la fix, numai ca din nou cateva strazi erau inchise si politia intorcea masinile din drum. Ne-am conformat si noi desi nu intelegeam ce vor sa spuna, am parcat pe o strada laterala (fiind duminica era voie) si am plecat pe jos sa vedem despre ce este vorba. La un moment dat vedem trasat un culoar kilometric din panglici colorate si foarte multi oameni alergand. Stam si privim, ne amestecam in multime poate-poate intelegem ceva. Facem poze in dreapta si stanga, mai aruncam un ochi la alergatori,

tremuram de frig (erau 7 grade), mai mergem putin, iar privim si admiram alergatorii tineri dar si foarte in varsta. Nu putem comunica prea mult din cauza galeriei dotate cu vuvuzele colorate, capace si linguri, moristi si fluiere, fiecare ce a adus de acasa.

Se pare ca fiecare grup de alergatori avea suporterii lui care aplaudau si ovationau de pe trotuar. Am facut cateva fotografii monumentelor de pe traseu, dar si acestor sportivi amatori, desi nici acum nu stiu cu ce ocazie alergau. Daca ati fi vazut cata animatie era intr-o dimineata foarte friguroasa de octombrie, cata lume imbracata in culori vesele, cati turisti gura-casca ca si noi, ti-era mai mare dragul. Parca toti erau lipsiti de griji si gata sa se distreze alaturi de cei care practicau sportul-sanatate curata. In rest ce sa spun, mi-a placut orasul, mi-au placut constructiile vechi impecabile,

palatele (Hotel Platz),

parcurile verzi,

Primăria din Marienplatz,

curatenie, flori,

ordine,

grija fata de clienti (observati paturile…),

marfa si pret (sunt in EUR….)

statui celebre,

armonie intre cladiri monumentale si verdele pomilor de pe strada.

Alte edificii impresionante (Opera,

Max Joseph Platz,

Odeonsplatz,

Ludwigstrase,

Cand te gandesti ca orasul Munchen a fost distrus in al II-lea razboi mondial si reconstruit in perioada interbelica dupa un plan minutios, ai o singura intrebare: de ce la ei se poate….???

Imi doresc sa revin in Munchen, avem multe obiective de vazut si e pacat sa trecem pe langa ele fara a le admira.