Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Simeria-Parcul dendrologic

 

Daca sambata nu am ajuns pana aici, duminica desi destul de frig ne-am facut drum la Simeria. Presupunerea mea a fost gresita, florile sunt deja trecute iar racoarea din gradina ne-a facut sa trecem destul de repede pe aleile inverzite si invadate de cantecul zgomotos dar frumos al pasarelelor.

 

Din pacate taxa de intrare care se percepe vizitatorilor (2 lei) nu poate sa contribuie la intretinerea acestui superb parc, unde specii diferite de arbori si arbusti convietuiesc in deplina armonie cu inaripatele.

Parcul dendrologic cuprinde cea mai veche si valoroasă colectie de plante exotice (bambusul, eucaliptul, magnolia, arborele de pluta si coniferul oriental) adaptate perfect climei de pe malul Muresului dar si din Romania.  Se intinde pe o suprafata de 70 ha, clasandu-se pe locul 3 in Europa si pe locul 11 in lume conform Enciclopediei Britanice.

Arboretumul cuprinde peste 2200 de specii de arbori si arbusti exotici, fiind prezente 140 specii europene, 250 specii nord-americane, 470 asiatice, restul speciilor fiind comune pentru doua sau trei continente.

Actuala rezervatie a fost la origine un parc care apartinea in 1700 Castelului Gyulay, mai tarziu numit Castelul Ocskay, de la care a fost confiscat si trecut sub egida Academiei Romane. Era amenajat dupa stilul de viata al aristocratiei Imperiului Britanic.

Rezervația se afla la periferia orasului Simeria, la 10 km est de municipiul Deva. Din pacate atat parcul dar mai ales „castelul” sunt in stare avansata de degradare.

  Dar sa incepem cu inceputul.

Intram in curtea rezervatiei, ne indreptam spre cladirea administrativa de unde cumparam biletul de intrare (repet, 2 lei)

si admiram de la inceput „trotuarul”. Binenteles ca nu ma pot abtine sa nu focalizez „dalele” acestea simple, ieftine si de mare efect din „felii” de copac

De aici ne indreptam spre parcul propriu-zis.

Mergem dupa instinct pentru ca nu exista nici un indicator, un lucru foarte necesar intr-un asemenea loc unde chiar te poti rataci la un moment dat.

Suntem fascinati de frumusetea din jur, de linistea intrerupta doar de ciripitul pasarelelor sau de un ras de copil. Imediat cum patrundem in parc pe dreapta apre o alee care duce la ceva interzis, asa ca sotulu meu devine curios…

Eu cuminte merg pe poteca normala.

Intalnesc copaci seculari de toate felurile si formele.

 

Nu am fotografiat fiecare placuta explicativa, asa ca imaginile sunt singurele martore ale frumusetii, varstei  si spectaculozitatii lor.

 Nu era de loc momentul pentru o relaxare pe banca, dar ce nu face omul pentru imagine 🙂

 In plus atat bancile cat si mesele sunt foarte originale

 In schimb sotul meu si-a gasit pozitia preferata, tot ii spun eu Maimuta SRL…..

 Dar sa mergem mai departe,

desi nu stim unde.

Frigul este din ce in ce mai intens, incep sa fac „hapciu”, sotului meu i se face mila si-mi ofera haina lui.

Raman si cu geanta dar facem schimb imediat.

 Aici dam de alta infundatura cu o cladire care probabil a fost ceva pe vremuri.

Sunt putin speriata ca nu mai este nimeni in jur, in general nu-mi place singuratatea, asa ca facem cale intoarsa poate dam de vreo fiinta pananteana. Si da, dam de trei catei, de fapt mama cu doi catelusi. Dupa cum stiti nu sunt „febletea” mea aceste patrupede, aici in pustietate cu atat mai mult…. Alergau dupa o pasarica si deodata unul din catelusi se desprinde de grup si se ia dupa noi.

Credea probabil ca-l luam acasa, saracutul. Mi-era si mila de el ca s-a pierdut de mamica si cand duceam eu tratative cu sotul meu sa-l indrume spre familia lui, apare ca din senin trupa. Incepe si ploaia asa ca o luam pe scurtatura sa ajungem la castel si implicit la iesire. Dar cum nu aveam GPS-ul la noi 🙂 binenteles ca ne-am ratacit, luand-o pe alta carare.

Pe langa carare un lac, probabil in alte vremuri bine intretinut si plin de nuferi.

 

Acum doar cativa irisi galbeni

si frunze de nufar.

Apare un pescar, indraznim sa-l intrebam pe unde iesim din parc si binenteles ca era in directia opusa locului unde dorea  „ghidul” sa ma duca. In sfarsit ajungem la „Castel”. Fericire mare!

 

Imaginile surprinse pe parcursul plimbarii sunt atat de frumoase incat chiar nu stiam pe care sa le posteze. Urmeaza sa revin si cu alt post pe tema Parcului Dendrologic.

14 Mai 2012 - Posted by | Parc dendrologic | , , ,

3 comentarii »

  1. […] recomand sa vizitati Parcul Dendrologic din Simeria. Chiar daca nu este intr-o stare perfecta, este frumos si  interesant. Like […]

    Pingback de Flori si copaci in Parcul Dendrologic de la Simeria « Ghiocel07 | 15 Mai 2012 | Răspunde

  2. […] rest multi copaci adusi dupa 1920 din Parcul Dendrologic Simeria la initiativa lui Petru Groza care si-a construit aici resedinta. Cedru, dud, pin, plop, azalee, […]

    Pingback de Parcul Municipal Cetate « Ghiocel07 | 23 Iunie 2013 | Răspunde

  3. […] pe o vreme superbă am fost în Parcul Dendrologic Simeria. O oază de liniște, culoare și frumos pe o suprafată de 70 ha. Despre acest parc am scris […]

    Pingback de Magnolii in Parcul Dendrologic Simeria « Ghiocel07 | 31 Martie 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

