Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Asa-i romanul…..

In ultimul timp sunt mai putin activa pe blog, lucru datorat in mare parte a ceea ce se intampla in tara, a ceea ce se intampla cu oamenii acestei tari. De exemplu acum doua saptamani am urmarit deschiderea Jocurilor Olimpice. O festivitate tematica, grandioasa, eleganta, cu lume buna, multi voluntari, artisti de renume, recuzita de exceptie. Mi-a fost inima cat un purice cand am vazut tricolorul si  sportivii romani. Am vazut mandrie si bucurie in tribuna, am vazut conducatori de stat, regi si regine, cei mai importanti oameni din lume care-si aplaudau delegatia in defilare. Eu ca ROMAN nu pot decat sa fiu mandra ca avem in lotul olimpic sportivi care ne reprezinta cu cinste, sportivi care sunt adevarati ambasadori ai ROMANIEI, sportivi onesti si discreti de care nu a auzit nimeni.

Dupa festivitate am intrat pe FB si in loc sa constat ca si altii sunt fascinati de ce se intampla la Londra, vad doar comentarii rautacioase la adresa Primului ministru si sotiei, ambii prezenti in mod normal, oficial si legal in tribuna. Nu inteleg de unde atata rautate, atata lipsa de toleranta si respect. Oare cine ar fi trebuit sa ne reprezinte acolo? Probabil daca erau mai multi romani in tribuna se apucau si de huiduit…..Nu a fost o manifestare politica, a fost una sportiva de mare anvergura, de recunoastere a valorilor mondiale, de apreciere a talentelor si a muncii prestate de fiecare sportiv in parte. Nu cred ca vreodata ne vom schimba mentalitatea si vom avea purtare si mandrie de popor european. Ne preocupa prea mult politica, fotbalul si tabloidele, trei factori nocivi asupra sanatatii noastre mentale. Consider ca sportivii (nu si fotbalistii cunoscuti doar prin scandaluri), olimpicii la matematica, fizica, informatica sau alte discipline, cercetatorii, oamenii de afaceri (nu cei de carton), elevii de nota zece………. ar trebui sa constituie modele pentru noi toti. Rezultatete lor sunt datorate talentului, muncii si perseverentei. In ceea ce priveste politica, rufele trebuiesc spalate in familie. Este ca si cand te-ai duce in vizita la vecinul si te-ai vaita ca nu te intelegi cu nevasta. Sigur nu te ajuta la nimic, dimpotriva vecinul se bucura de raul tau,  raspandind mult mai exagerat necazul pe care-l ai. Fiecare-si vede doar propriul interes. Citesc multe bloguri si vad comentarii rautacioase la orice, un limbaj greu de digerat, fiecare considera ca el detine adevarul absolut….Vreau sa scriu si eu un comentariu, dar renunt repede la gandul ca se trezeste o fiinta needucata sa-mi dea lectii de viata. Stiu replica, daca nu-ti place mergi mai departe. Oare aceasta este solutia?  As vrea sa intram in normalitate si sa ne vedem fiecare de treaba noastra. Daca ne-am pune mai des in pielea celui de langa noi poate am vedea lucrurile altfel. Bucurati-va de ziua de astazi, bucurati-va daca mai aveti parinti si bunici, bucurati-va de fiecare cuvant si gest  al copiilor, incercati sa traiti fara patima si ura, zambiti mai mult, iesiti din cenusiul cotidian romanesc……. Scuze celor care nu gandesc ca mine, sper sa-mi revin repede si sa-mi reiau „plimbarile” europene. Pana atunci numai ganduri bune.

PS. Nu fac politica si nu am simpatii politice, dar vreau sa traiesc decent  in tara mea.

Foto

2 August 2012 - Posted by | Romanisme | , , , , ,

4 comentarii »

  1. Am si eu o problema legata de rezultatele sportivilor pe care daca nu iau o medalie ii blamam (a se vedea interviul d-nei Lipa de ieri), ne purtam de parca noi am fi putut sa facem mai bine ca ei, in loc sa ne bucuram ca au reusit sa ajunga si pana acolo, in loc sa ne gandim ca oamenii aia au dat tot ce au avut ei mai bun in momentul respectiv. Am avut ieri in semifinale in echipajul de 4 rame barbati la canotaj un sportiv din Lupeni,nu s-au calificat in finale dar performanta lor este notabila daca ne gandim ca de 12 an nu am mai avut un echipaj de 4 rame barbati prezent la olimpiada.

    Comentariu de Nadia | 3 August 2012 | Răspunde

    • Precum titlul „Asa-i romanul…” Cand te gandsti cate tari si cati sportivi sunt acolo, numai prezenta este deja o victorie. Suntem prea rai, mult prea patimasi atunci cand nu este cazul.

      Comentariu de ghiocel07 | 3 August 2012 | Răspunde

  2. Asa este romanul, mai carcotas. Este vorba de educatie, societate. Si sunt multi ani batatoriti la randul. O vad inclusiv in mine, in sot si in ceilalti romani. Si desi ne chinuim sa ne controlam impulsurile se intampla destul de des sa cedam.
    Nu as vrea sa generalizez, dar nu se aplica doar romanilor ci in general esteuropenilor, barfa si capra vecinului este ceva natural pentru ei.
    Este nevoie de mult mai multi ani de deschidere europeana, vest europeana pentru autoeducarea romanilor. O sa vina in timp, doar ca nu cred ca noi o sa prindem vremuri cu mult mai bune.

    Comentariu de Alina | 3 August 2012 | Răspunde

  3. si la nemti se critica una si alta, mai ales nereusitele unor favoriti la olimpiada, insa in romania mi se pare ca opinia de tip alb-negru s-a generalizat. nu mai poti sa ai o vedere „mediana”, ca devii inamicul tuturor. am vazut comportarea asta si la niste rude si m-a speriat. nu pot sa imi explic decat prin faptul ca lumea se ocupa prea mult cu tv-ul si nimicniciile sale si prea putin cu ea insasi. dupa cum zici si tu, un gand bun si un pic de detasare nu strica.

    asa ca iti doresc plimbari cat mai frumoase si relaxare!

    Comentariu de andreea | 3 August 2012 | Răspunde


Lasă un răspuns

