Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Intre mandria si rusinea de a fi ROMAN

In plimbarea prin Strasbourg am avut sentimente diverse. De la mandria, la rusinea de a fi roman. Mandrie in momentul in care am vazut drapelul nostru tricolor arborat in fata Consiliului Europei. In acel moment, chiar daca unii din cei care ne reprezinta acolo nu ne fac cinste si onoare, am avut un sentiment deosebit, am imbratisat catargul si am avut o tresarire emotionala.

 

In schimb in alta zona a Strasbourgului, in zona denumita Petit France, sentimentul s-a transformat in rusine.

 

In parcare a aparut urgent un individ care ne-a indicat un loc liber, a inceput sa ne ghideze si imediat ne-am data seama ca este roman. Facea treaba asta pentru bani, se comporta de parca parcarea era proprietatea lui  (parcarea fiind totusi platita)

 

iar restul familiei cersea pur si simplu de le cei opriti acolo. Este singurul loc in care am intalnit „romani fericiti”. In Austria si Germania romanii vazuti erau ori la plimbare ori munceau. Cinste lor.

6 Septembrie 2012 - Posted by | Franta | , , ,

2 comentarii »

  1. sa stii ca si in austria si in germania exista romani „fericiti”. acum vreo doua saptamani la stirile austriece povesteau cum romanii le fura cablurile si liniile de la calea ferata 🙂 iar pe la mine nu numai ca sunt tigani care canta (care nu m-ar deraja asa de tare), dar au aparut si „muti”, care te agaseaza.
    acum vreo doi ani dadeau la stiri despre cum sa te feresti de romanii care curata agresiv parbrizurile in köln.
    nu mai zic ca frankfurt e mama infractorilor romani (cu pistoale si alte alea).
    si e plin de prostituate romance. aici e meserie legala, deci nu le vezi pe strada, dar orisicat lumea stie de ele.

    suntem peste tot. si cu bune, si din pacate si cu rele.

    Comentariu de andreea | 12 Septembrie 2012 | Răspunde

    • Andreea ai dreptate, acum cativa ani in Munchen am lasat masina intr-o parcare foarte mare. Am platit si am dat sa plecam. Imediat am observat cativa indivizi dubiosi care se invarteau pe acolo, am tras cu urechea si am constatat ca sunt de-ai nostri, vorbeau unii cu altii la telefon, se ghidau de colo-colo, asa ca ne-am intors, am luat masina si am plecat. De atunci pe unde mergem cautam numai parcari „cu caciula” adica subterane. Numai in cazuri exceptionale oprim la suprafata. Din pacate cel bune nu prea sunt remarcate sau sunt umbrite de cele rele. Nu mai stiu unde am vazut un afis pe o poarta pe care scria in romaneste sa-ti feresti geanta si buzunarul de hotii romani 😦

      Comentariu de ghiocel07 | 12 Septembrie 2012 | Răspunde


Lasă un răspuns

