Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Parcul central si Piata Eroilor din Budapesta

Luam din nou autobuzul turistic de la Citadela (acolo am gasit o parcare gratuita), ascultam in casti muzica sinfonica de relaxare dar si noi informatii pentru cultura noastra generala in legatura cu istoria si viata din Budapesta. Coboram in Piata Eroilor,

unde-i lume cata frunza, cata iarba…..,

sportivi, ceva corturi albe, banuim ca se intampla ceva. Este a treia oara cand in vacanta intalnim astfel de manifestari sportive. De la mic la mare, de la tanar la persoana in varsta, femei si barbati alearga.

Putin mai departe pe o scena uriasa sunt facute premierile. Probabil urma si un spectacol.

Pe laterala platoului in corturi special amenajate „sportivii” se odihnesc, sunt serviti cu apa si bauturi naturale sau ciocolata,

sunt instruiti in acordarea primului ajutor,

sau te poti testa cateva produse de marca….

M-a uimit entuzismul tuturor in inceperea si mai ales la terminarea cursei de alegare. Nimeni nu era complexat de greutate, de varsta sau statura. Felicitari pentru acest „Balaton triatlon festival”.

Tot acolo cei mici se dadeau cu trotineta intr-un spatiu special amenajat si in compania celor mai mari se bucurau de putina miscare. Am vazut si o trotineta dubla (fetita cu pantaloni roz) cu care nu era chiar usor sa mergi….

A fost foarte cald si noi imbracati cam gros din cauza racorii de dimineata si a celor cativa stropi de ploaie care ne-au speriat la prima ora. Inainte de a ne intoarce in statia de autobuz facem un ocol si vedem Castelul Vajdahunyad, dupa mine o copie la scara redusa a Castelului Huniazilor din Hunedoara.

Pe aici sotul meu dorea sa-mi arate un lac, care acum se transforma treptat in patinoar. Vara este lac pentru plimbari cu barca si iarna patinoar. Nu am patruns mai adanc in Parcul Orasului sa vedem restul obiectivelor, caldura ma trimitea spre umbra si autobuz. Dar ca sa ajungem acolo trecem prin Piata Eroilor. Incerc s-o prind in toata splendoarea ei. Si credeti-ma chiar este o splendore, un obiectiv turistic foarte vizitat.

Monumentul a fost construit in 1896 pentru comemorarea a 1000 de ani de la sosirea Maghiarilor in Bazinul Carpatic si se compune din doua

semicercuri,

pe coloanele laterale sunt asezate simbolurile pacii si razboiului, al muncii si bunastarii, al cunoasterii si gloriei. Intre coloane sunt plasate statui de regi, guvernatori si alte personalitati din istoria Ungariei.

In mijlocul Pietei Eroilor troneaza o coloana inalta de 36 de metri in varful careia sta statuia Arhanghelului Gabriel, simbol al credintei Romano-Catolice. La baza coloanei este statuia lui Arpad si a celor sapte capetenii ale triburilor maghiarilor care au dat nastere dinastiei regale din Ungaria.

De o parte si de alta a pietei se gasesc Muzeul de Arta

si Galeria de Arta, ambele cu colectii de seama ale unor artisti celebri.

In piata se intalnesc multi turisti preocupati sa prinda in obiectiv inalta coloana, tineri cu role, skateboard-uri sau segway – un vehicul electric cu doua roti, mult intalnit in Budapesta.

Si cum eu nu aveam decat doi papuci „zburatori” m-am proptit de balustrada in asteptarea lui Hop On-Hop Off