Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

La plimbare prin statiunea Geoagiu Bai

Cum astazi a fost o zi destul de frumoasa desi dimineata „Sofronel” avea caciula, adica ceva zapada pe capota, am plecat la plimbare. Nu aveam o destinatia precisa asa ca am luat-o spre Orastie si de acolo am urcat spre Ardeu si Bacaia, poate gasim ghiocei sau viorele.

Nu am gasit, probabil este inca devreme si natura nu s-a trezit la viata acum la inceput de martie. Ne-am intors si am poposit la Geoagiu sa vedem cum mai arata statiunea. Spre surprinderea noastra aici lucrurile s-au schimbat foarte mult in bine. De necrezut, dar asa este.

Din darapanatura de statiune pe care am vazut-o acum un an-doi, din hotelurile construite si lasate in paragina dupa ’89, nu se mai vede aproape nimic. Au fost reconstruite, au acum o alta fata, izvoarele sunt curatate si apa este limpede si baubila. M-a impresionat parcul foarte mare, cu multe alei refacute, banci, fantani arteziene, toate intr-o „padure” de copaci numai buni pentru umbra necesara sezonului estival.

Si acum cateva cuvinte despre Geoagiu, pentru cei care nu sunt de prin partile locului. Statiunea balneara Geoagiu -Bai este situata la 18 km nord de Orastie si 46 km nord-est de Municipiul Deva, intr-o zona deluroasa, la o altitudine de 350 m, fiind o statiune balneoclimaterica cu caracter permanent.

Renumele statiunii este dat de clima favorabila la care se adauga numeroasele izvoare de ape minerale continand bicarbonat, calciu, magneziu, ape usor radioactive si carbogazoase, mezotermale (29-33 °C), hipotonice.

Atestata documentar in anul 1805, statiunea Geoagiu-Bai pastreaza inca urme ale vestigiilor din epoca romana, lucru care explica renumele acestei zone de tratament inca din cele mai vechi timpuri.

Statiunea se recomanda in tratamentul afectiunilor aparatului locomotor, afectiuni ginecologice, boli de nutritie si metabolice, afectiuni dermatologice, bolile sistemului nervos periferic.

Cura interna este recomandata pentru tratarea bolilor gastroduodenale (gastrite si ulcer), bolilor hepato-biliare, bolilor renale (microlitiaza, infectii in stadiu incipient).

Sa va arat in final si fotografii de la fata locului.

Una din multele vile ridicate la intrarea in statiune

Hotelul „Germisara”

Hotel „Ceres”

Hotel „Dava”

Hotel „Termal”

Baile „Daco-Romane”

Hotel „Aquae Dacice”

Izvorul termal nr 1

Izvorul termal nr 6

Alta …viluta

Cred ca este una din putinele statiuni refacute in asa mare masura dupa ’89 si mai ales una in care nu s-a deteriorat peisagistica existenta prin construirea de chiciuri.

2 Martie 2013 - Posted by | Romania | , , ,

8 comentarii »

  1. Waw, ce frumos! Am fost de foarte multe ori la Geoagiu Bai. Am amintiri frumoase legate de statiune. (Printre altele, acolo m-am intalnit cu barza. 😀 )
    Ultima data am fost in 2006 si era in constructie un nou strand, undeva in zona parcului. Ce s-a mai intamplat cu el?

    Comentariu de criss75 | 3 Martie 2013 | Răspunde

    • @criss75-acolo este strandul „Baile Daco Romane”, un complex balnear cu patru bazine cu apa termala (unul mic de 50 de centimetri, altul de 1,7 metri, un bazin a carui adancime este de 1,80 şi cel olimpic de 3,40 metri) terasa, restaurant si club, plaja cu nisip si sezlonguri, loc de joaca pentru copii, seara discoteca…..

      Comentariu de ghiocel07 | 3 Martie 2013 | Răspunde

  2. Ghiocel, cunosc strandul, de multe ori mi-am facut concediul acolo. Dar pe vremuri exista in capatul parcului un lac unde se si pescuia.Si lacul respectiv a secat si cineva s-a apucat sa faca un nou strand acolo.De asta intrebam daca mai exista sau s-a renuntat la proiect. Tot pe langa parc si pe langa izvoarele termale era un hotel unde erau cazati elevii care mergeau in tabere.Dar care ultima data era in paragina,la fel si cateva vile foarte frumoase dar care pareau parasite, tot langa parc. Eu n-am mai fost din 2006 deci intre timp se puteau schimba multe. De exemplu,in apropierea strandului era o piata cu tarabe. Acum in pozele tale vad ceva cladire acolo, care nu era atunci.

    Comentariu de criss75 | 3 Martie 2013 | Răspunde

    • In locul tarabelor s-au construit chioscuri, toate la fel, asa ca ploua sau ninge acolo se gasesc suveniruri si articole de sezon. In zona parcului s-au renovat hotelurile iar vilele sunt si ele renovate sau in curs de renovare. Parcul arata foarte bine si izvoarele la fel. Chiar merita sa revi si sa vezi diferenta.

      Comentariu de ghiocel07 | 3 Martie 2013 | Răspunde

  3. @criss75 – bazinele de care vorbesti (sunt trei la numar) in capatul parcului, sunt in curs de renovare. Inca aratau jalnic dar erau expuse niste poze cum vor arata la finalizarea investitiei.

    Comentariu de serbionel | 4 Martie 2013 | Răspunde

  4. Super frumos Am fost de 4 ori la Geoagiu M-am simțit bine și îmi doresc sa revin.Intradevar arata splendid renovata.Am stat la hotel Germisara-conditii excelente,servicii impecabile.si de câteva ori la Hotel Ceres–arata acum bine datorita camerelor renovate și aranjate la standarde europene,mâncare buna și multa

    Comentariu de cristina | 19 Martie 2016 | Răspunde

  5. Pentru Cristina,
    Am fost la Gioagiu in 2008, mi-a placut zona. Acum va intreb pentru ca ati fost mai recent, se pare, la hotel Ceres cum este ? Sau unde este bine( la Germisara e scump) Suntem pensionari, eu sunt o persoanea cu dizabilitati, merg cu cadru, am nevoie de un bazin cu apa termala in care sa fac multa miscare. Ce ma sfatuiti, acum trebue sa hotarasc concediul din acest an. Multumesc

    Comentariu de toamna43 | 23 Martie 2016 | Răspunde


Lasă un răspuns

