Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Un loc minunat – Cetatea Carolina – Alba Iulia

Am fost de multe ori la Alba Iulia, de cele mai multe ori de 1 Decembrie si o data de ziua Cetatii. De la ultima vizita din mai 2010 s-au schimat foarte multe lucruri, si asta in bine.  M-am bucurat sa vad un  oras frumos, un oras luminos, linistit, cu lume la plimbare, cu multi turisti veniti sa admire Cetatea Alba Carolina.

Pot sa spun cu mana pe inima ca acest obiectiv este unul din cele mai frumoase si mai mari din Romania. Un proiect laborios, sume mari de bani, munca pe masura, documetare si realizare de exceptie.  Daca o parte din Cetate este terminata, o mare parte este in lucru, santierul este bine delimitat si nu conturba vizitarea ei. De obicei intram pe Poarta 1, acum am intrat venind dinspre str. Transilvaniei, unde am parcat masina si am traversat parcul din fata Catedralei.

Str. Transilvania este pietonala, frumos aranjata si curata, cu banci, rondouri cu flori, parinti si bunici la plimbare dar si un patruped ratacit care ne-a insotit precum un ghid pe tot parcursul.

 

Admiram in parc cateva „vehicule” de ultima generatie,

imortalizam celebrul bucatar,

ne indreptam spre Poarta de intrare in Catedrala si vedem ca accesul este blocat de lucrari foarte ample de restaurare,

asa ca ocolim santierul

si intram in curte.

Sotul meu se plimba pe aleile curate si linistite iar eu intru in Catedrala Ortodoxa (1921-1923) , numita a Incoronarii sau a Reintregirii Neamului. Aici au fost incoronati regele Ferdinand si regina Maria.

Iesim pe unde am si intrat, il salutam din mers pe Mihai Viteazu,

facem un scurt popas,

fotografiem Catedrala Romano-Catolica in care este inmormantat Iancu de Hunedoara

si ne indreptam spre poarta IV,

trecem pe podul de lemn

ne asigura ca este bine pazit si „sigur”, nu este ridicat si nu ne paste nici un pericol 🙂

Cetatea este un fort in forma de stea, cu ziduri groase, cu sapte bastioane: Eugeniu de Savoia, Sf. Stefan, Trinitatea, Sf. Mihail, Sf. Carol, Sf. Capistrano si Sf. Elisabeta.

Zidurile cetatii sunt construite din caramida, piatra de cariera sau din ruinele cetatii romane. Grosimea zidurilor la baza este de  3 m iar la varf 1.20 m, lucru chiar se poate observa in cadrul lucrarilor de restaurare,

 

dar si din ceea ce este deja terminat.

Am citit pe net ca Alba Iulia a primit premiul special al juriului organizatiei „Europa Nostra“, pentru modul in care a fost restaurata si pusa in valoare Cetatea Alba Carolina. Municipiul Alba Iulia se numara printre cei 30 de castigatori ai premiilor anului 2013 pentru patrimoniul cultural, anuntati in luna martie, de organizatia „Europa Nostra“ patronata de cunoscutul tenor Placido Domingo. In total, au fost nominalizate aproape 200 de proiecte din domeniul conservarii patrimoniului cultural, cercetare, educatie.

Daca aveti ocazia mergeti si vizitati Cetatea Carolina din Alba Iulia, cu atat mai mult cu cat in zilele de 27-28 aprilie se serbeaza Zilele Cetatii Medievale, in data de 1 mai-Zilele Cetatii Vauban si pe parcursul intregului an 2013 au loc multe alte evenimente la fel de interesante.

1 Aprilie 2013 - Posted by | Romania | , ,

6 comentarii »

  1. da, foarte frumos. si mie mi-a placut mult anul trecut. curat, linistit. in schimb orientarea in oras e cam dubioasa. noi ne-am invartit de cateva ori pana sa gasim cetatea. cumva strazile au nume duble si nu toate hartile le stiu pe amandoua.

    Comentariu de andreea | 1 Aprilie 2013 | Răspunde

  2. Si eu voi vizita cat de curand zona aceasta, ai realizat niste fotografii foarte frumoase.

    Comentariu de Lucian | 4 Aprilie 2013 | Răspunde

    • Multumesc Lucian. Nu vei regreta, mai ales daca ai noroc si de o vreme frumoasa.

      Comentariu de ghiocel07 | 4 Aprilie 2013 | Răspunde

  3. multumesc Ghiocel,mare bucurie mi-ai adus.N-am vazut cetatea din 1982,pe-atunci era ocupata de-o garnizoana militara,ca de altfel mai toate cetatile.Nici acum n-am uitat cit de impresionant a fost sa ascult in prag de seara,corul maicutelor din catedrala.Acum amintirile mele au o ,,hainuta,, noua.

    Comentariu de Florentina Nicolae | 16 Aprilie 2013 | Răspunde

    • @Florentina-cu mare drag. O zi frumoasa!

      Comentariu de ghiocel07 | 16 Aprilie 2013 | Răspunde

  4. […] eveniment. Timpul a fost foarte bun, poate putin prea cald pentru mine, dar a meritat efortul. Cetatea Alba Carolina este superba, o mare parte este restaurata si-ti da asa un sentiment de intoarcere in […]

    Pingback de Zilele Cetatii Alba Carolina « Ghiocel07 | 28 Aprilie 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns

