Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Targul Produselor Traditionale din Petrila

Prietena mea Danna mi-a spus ca in Valea Jiului se organizeaza in acest sfarsit de saptamana Targul Produselor Traditionale si cum stiam ca la Petrosani fusese saptamana trecuta, am dat o cautare si am aflat ca Petrila este orasul cu pricina.

Dupa ce am dat o tura pe la Kaufland am ajuns si la Petrila unde pe strada Minei erau multe casute si masute cu produse de toamna, mai mult sau mai putin traditionale. M-am bucurat sa vad ca era numai o masuta cu chinezarii asa ca produsele alimentare au fost predominante. Mi-au placut cateva si le voi enumera.

Avand experienta de la cortul cu „Targul de toamna” de la Kaufland unde nu am avut voie sa fotografiem, aici am intrebat la fiecare stand si oamenii au fost chiar incantati de o promovare gratuita.

Incep cu standul unei familii din Salasul de Sus (cel putin asa mi-a spus domnul care era la masuta), mi-a parut rau ca nu am fotografiat mai de aproape o eticheta sa stiu exact, dar poate o sa descopar in timp….

Aveau virslii de Salas, tuica, afinata, visinata, siropuri si dulceturi din fructe de padure,

muraturi, bulion, zacusca, fructe de padure uscate. Se observa grija si pasiunea pentru fiecare detaliu, de la eticheta la prezentare iar tricolorul este la loc de cinste. Felicitarile mele.

SC Lovental SRL are o casuta bine aprovizionata cu paine, cozonac, prajituri felurite

si megacovrigi. Asa ceva nu am vazut pana acum, iar pretul este chiar foarte bun. Au trecut ca „painea calda”.

Doamnele sunt deosebit de amabile cu cumparatorii dar si cu simplii vizitatori. Asa se face comert si mai ales asa se face cunoscuta o companie de prestigiu din Valea Jiului, mai ales pentru frumoasele torturi.

Casa Maria din Hunedoara a carei proprietara (am inteles eu) este dna Tatiana Rovinar, nu numai ca expune produse homemade dar are si o prezentare  de exceptie.  Gemuri si dulceturi,

siropuri, zacusca, muraturi si…..ciolomada. Daca o vedeam mai repede intrebam de reteta sa vad daca seamana cu cea facuta de mine….

Felicitari pentru prezentare, amabilitate si servire.

Produse Romanesti Expans-Gustul anilor ’80 prezinta produse din carne, mezeluri de tot felul

numai bune pentru Craciun.

Din pacate la 27 de grade parca nu-ti vine sa cumperi mezeluri din strada, desi aratau foarte bine, iar mirosul de afumatura chiar te ducea cu gandul la Sarbatorile de Iarna.

In rest multe legume si fructe de sezon, inclusiv alune si castane,

nelipsitul must alb si rosu (cat de original, n-as putea spune),

vin si tuica si multe alte produse traditionale ale momarlanilor din zona.

Si cum slana, carnatul si sunca nu merg fara o ceapa rosie, era si ea la loc de cinste.

Nici florile de toamna n-au lipsit alaturi de mici bostanei.

Si ca sa va demonstrez ca am fost prezenta, hop si eu cu caruta momarlanului instalata in fata scenei unde avea sa se desfasoare concertul de muzica populara, a carei cap de afis este Sofia Vicoveanca,

Un Targ destul de bogat, multi vizitatori si mai putini cumparatori. Si pentru cei care nu stiu, Momarlanii sunt o comunitate mica din Romania, o populație despre care se spune ca ar fi urmasii dacilor asezati in Valea Jiului.

12 Octombrie 2013 - Posted by | Valea Jiului | ,

2 comentarii »

  1. […] cumparat 4-5 gutui de la Targul Produselor Traditionale din Petrila, dar am si primit o plasa de la Maria asa ca m-am apucat de facut dulceata de gutui. Eu […]

    Pingback de Dulceata de gutui - Retetele mamei | 16 Octombrie 2013 | Răspunde

  2. […] cumparat 4-5 gutui de la Targul Produselor Traditionale din Petrila, dar am si primit o plasa de la Maria asa ca m-am apucat de facut dulceata de gutui. […]

    Pingback de Dulceața de gutui | STIRI DIN VEST | 17 Octombrie 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns

