Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Prin „targ” la Budapesta

In ultima perioada am avut placerea sa stam in Budapesta de fiecare data cand mergem spre vestul Europei. De fapt Budapesta este orasul de unde incepe civilizatia. Cand ajungi in oras esti intampinat de aerul proaspat al unui oras european civilizat. Chiar daca a fost o tara comunista a stiut sa-si pastreze si conserve valorile, sa arate turistilor frumusetile arhitecturale si culturale.

Pentru ca am ajuns vineri dupamasa am urcat Dealul Gellert la Citadela dupa care am coborat in oras, am gasit un garaj subteran din Piata Erzsébet si ne-am plimbat pe Vaci Utca dar si pe Fashion Street.

Sambata, inainte de a pleca spre Viena am profitat de timpul frumos de afara si ne-am propus sa vizitam Bazilica Sfantul Stefan. Am parcat in acelasi generos garaj subteran si am urcat la suprafata. Aici animatie mare, se amenaja un „targ” in mijlocul Budapestei. Cum suntem amatori de astfel de evenimente, dam o tura si plecam sa vizitam Bazilica, urmand ca la intoarcere totul sa fie aranjat frumos cu produse specifice. Am dedus in cele din urma ca era un eveniment ecologic. Si acum sa incepem povestea……  Papilele gustative sunt stimulate de ceva dulce,

inghitim in sec dar ne multumim cu ceva dulceturi, siropuri, esente, serbeturi si nelipsita boia dulce si iute.

Cum standurile nu erau toate gata, bem un ceai

cu un fursec si o turta dulce…

Targul era in curs de amenajare asa ca ne-am indreptat spre o mica „gradina zoologica” adusa pentru copilasii dornici sa vada animale. Intr-un tarc pranzul era in toi si culmea, diversele specii nu se certau pe mere si varza.

In alt tarc sireata vulpe si suratele ei stateu mandre la sedinta foto 🙂

Sotul meu a fost fascinat de animalute, de joaca lor dar si de bucuria copiilor care se invarteau in jurul custilor. Binenteles ca erau si catelusi acolo dar si un stand cu hrana si jucarii pentru animale. Eu m-am indreptat incet-incet spre noile standuri, dar am fost deturnata spre Bazilica Sf Stefan. Dupa ce am admirat minunatia de Catedrala am revenit la targ. Si cum foamea vine dupa plimbare, ce poate fi mai bun decat o bucata de „sonca” fiarta

cu renumita „pita” ungureasca,

muraturile mele preferate

si o muzica de fanfara

Si ce ar merge dupa asa delicatesuri? Poate un vin roze, ce spuneti?

Acum gata, fie omul cat de mic dupa masa …doarme-un pic 🙂

dar nu inainte de a se spala, ca doar s-a mancat „sonca” cu mana.

Vai, am uitat de desert…un kurtos kalacs de la mama lui de acasa iti lasa gura apa.

Ne indreptam spre parcare dar mirosul de lavanda ma intoarce din drum,

parca sa-mi aduca aminte ca am uitat de canile si ulcelele cu bulinute.

Acum gata, cu parere de rau arunc o ultima privire spre targ (sotul meu abia m-a desprins de standurile frumoase si apetisante) si cu viteza spre Viena, unde ne asteapta ceva frumos si inedit.

Tot aici era organizata si o parada a modei din materiale reciclate, dar nu mai revin, gasiti foto aici.

Multumesc daca mi-ati „ascultat” povestea si daca v-a placut, bucuria este de partea mea.

18 Octombrie 2013 - Posted by | Budapesta | , , ,

4 comentarii »

  1. Frumoasa prezentare!Ma bucur ca ați avut sansa sa prindeti o vreme superba!

    Comentariu de Roger | 19 Octombrie 2013 | Răspunde

  2. A, si un mic comentariu: in ultima poza, e infatisata „Groapa” ( „A Godor”) din piata Deak. De fapt, sunt fundatiile si subsolurile „noului” Teatru National care nu s-a mai finalizat. Dupa abandonarea investitiei, se vroia astuparea constructiei, dar in ultimul moment a aparut ideea de a o transforma intr-un club. Aici au loc foarte multe evenimente de club, mai ales de factura anderground.

    Comentariu de Roger | 19 Octombrie 2013 | Răspunde

  3. `ai de capu` meu de ce bunatati si frumuseti… 🙂

    Comentariu de Simona | 20 Octombrie 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns

