Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Un sfarsit de saptamana minunat

Joi seara, de fapt noaptea mi-a venit ideea sa mergem la Bucuresti, Dana-si sarbatorea ziua de nastere cu prietenii si familia ei. M-am gandit imediat la fiul meu, el de ce sa nu-si aiba alaturi parintii? Asa ca i-am spus sotului meu si hotararea a fost luata, plecam la Bucuresti. Vineri seara ajungem in capitala, dupa un drum destul de stresant pentru mine.

Ca sa evitam Defileul Jiului unde se lucreaza de ceva vreme am mers pe Voineasa, un drum pe care eu nu-l agreez, este destul de stricat si pe vremea asta este si foarte pustiu. In rest peisaj frumos de toamna. Stresul a fost compensat de primirea copiilor la casuta lor. Si pentru un parinte ce bucurie poate sa fie mai mare decat sa-si vada copiii sanatosi si fericiti. Sper ca si pentru ei bucuria a fost la fel de mare. Am mancat, am baut, am stat de povesti si uite asa ne-a apucat ora 2 noaptea.

Sambata dimineata, cafea, mic dejun si plimbare. Sotul meu cu Cristi la targul de masini, eu cu Dana la Ikea. Fiecare cu placerea lui…. Dupa reunirea familiei am purces in cautarea unui loc in care sa servim o inghetata. Asa am ajuns si eu in Centrul vechi, care nu m-a impresionat in mod deosebit. Dar sa aratam numai partile frumoase…

Nu era aglomerat la ora pranzului, dar multe improvizatii, cladiri spoite la suprafata, balcoane gata-gata sa cada, fatade mazgalite……Important este ca am facut o plimbare si in ca am mancat in cele din urma si inghetata

iar copiii un capuccino.

In plus am revazut o cladire care mi-a schimbat viata pentru cca 18 ani, adica o persoana din conducerea institutiei respective, la timpul respectiv ….

Mi-au placut si cladirile renovate din zona, desi se poate mult mai bine si mai mult. Palatul BNR ridicat in perioada 1884-1890 pe locul vechiului Han Serban-Voda dupa planurile arhitectilor francezi dar sub supravegherea ilustrilor arhitecti romani

Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti

sau cladirea Teatrului de pe Lipscani

Van Gogh Grand Cafe & Spaces este o cladire de la inceputul sec 20 construită ca sediu de banca si transformata in toamna lui 2009 intr-o cafenea eleganta si plina de rafinament. La etajul 1 al cladirii exista spatii amenajate pentru evenimente iar la subsolul cladirii vechi de un secol unde se afla camera-seif, este transformata acum in Wine Bar & Shop cu vinuri Romanesti si straine dar si cu branzeturi fine olandeze.

Universitatea Bucuresti a luat fiinta in 1864 printr-un decret dat in timpul domniei lui Al. I. Cuza si a avut initial, trei facultati: drept, filozofie-litere si stiinte. Restul cladirilor (Facultatile de Litere si Filosofie, Teologie, Farmacie, Stiinte si birourile Rectoratului) care completeaza Palatul Universitatii au fost terminate in 1926.

Vizavi de sediul Universitatii Bucuresti se afla cladirea “Creditului Industrial”, cunoscuta altadata drept “Palatul Creditului Industrial”. In 1923 se infiinteaza “Societatea Nationala de Credit Industrial” cu scopul de a finanta industria din Romania.

 “Palatul Creditului Industrial”, s-a dorit o copie a cladirii vecine – Palatul BCR, in acelasi stil clasic si sobru.

Dupa masa au venit si parintii Danei si fratiorul ei Radu cu prietena sa Andra. Acum eram chiar intreaga familie. Povesti, mancare, amintiri, barfe, surprize pentru sarbatorita….

Seara am fost la Trattoria Monza, o locatie placuta  si interesanta

unde alaturi de nasi si cei mai buni prieteni ai copiilor si tare dragi mie,

dar si fratiorul Danei cu Andra,

ne-am simtit foarte bine. Noi parintii, printre o portie generoasa de mancare,

o bere sau un desert

am depanat amintiri „de pe vremea noastra” si ne-am bucurat de compania celor tineri.

Alaturi de ei parca ma simt si eu mai tanara 🙂

O aniversare reusita pe care mi-as dori s-o reeditam si de ziua lui Cristi, desi este foarte cald in iulie.

Si uite asa au trecut doua zile minunate, acum pentru o buna bucata de timp mi-am ostoit dorul…..

21 Octombrie 2013 - Posted by | Bucuresti | , , ,

1 comentariu »

  1. Oricand sunteti bineveniti. Nici macar nu tre’ sa anuntati pe nimeni, veniti direct si asta este. Doar ca… o sa zica Dana ca de ce nu i-am zis, ca ea trebuia sa faca curat 😛

    Comentariu de criserb | 22 Octombrie 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns

