Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Kitzbuhel – „Orasul Caprei Negre”

Desi la prima vedere ai impresia ca mergi mult, ca distantele sunt mari, statiunile din Tirol sunt chiar apropiate, legate intre ele prin sosele bune dar si prin partii de schi. Urmarind harta vezi cat de aproape sunt Zell am See, Kaprun, Mittersill, dar si cele trecute in revista deja, Saalbach si Leogang.

La granita landurile Tirol si Salzburg se afla o statiune superba, Kitzbuhel, denumita si „Orasul Caprei Negre„. Alpii Kitzbuhel au forme variate de relief, fiind o regiune excelenta pentru schi dar si pentru drumetie. Istoria schiatului in Kitzbuhel incepe acum circa 120 de ani, orasul administand primele partii de schi amenajate special, din intreaga lume.

Desi am ajuns in localitate destul de tarziu, din pacate toamna de intuneca repede, nu ne-am putut abtine si am oprit, dupa ce cu greu am gasit o parcare, in fata acestui „Kiosk”.

Ca toate startiunile din Austria, Kitzbuhel m-a fermecat inca de la intrare cand am oprit pentru un minut in fata Primariei, cand am gasit si capra neagra… Un oras tipic tirolez, cu stradute inguste, intortocheate, pe care urci si cobori, dar pline de farmec, pe care binenteles se merge numai pe jos. Cladirile in stil gotic sunt colorate diferit,

toate au un farmec aparte dar si ceva deosebit. Unele sunt pictate frumos pe la colturi, ca o prelungire a vitrinei

altele pe pereti, alaturi de nelipsitele muscate rosii.

Alte cladiri sunt decorate cu flori multicolore la geamurile mici

cu obloane din lemn

la fel de colorate 🙂

Mi-ar fi placut sa putem zabovi mai mult pe stradutele inguste, curate si frumoase, dar mai aveam o destinatie in program….

La parterul cladirilor se pot admira marfuri in vitrine imbietoare, cu decoratiuni de toamna dar majoritatea inchise, fiind deja ora sase. Erau deschise doar magazinele cu suveniruri

si cateva cu aranjamente florale,

sau decoratiuni de toamna. Acesti purcelusi mi-i s-au parut tare simpatici

la fel ca si „verzele colorate”, specifice se pare zonei alpine.

In plimbarea pe strazi si stradute, am descoperit si fantani arteziene,

am traversat un podet construit peste o apa limpede ca si cristalul,

am tras cu ochiul intr-o curte parca scoasa dintr-o carte de colorat

si am admirat o stema cu un inscris pe care nu am reusit sa-l descifrez.

Eu cautam un magazin cu produse electronice sa-mi cumpar un mouse, in cele din urma am gasit unul, chiar la intoarcerea spre parcare.

De aici “pasii” ne poarta spre Mittersill, unde avem intalnire cu ratustele……

8 Noiembrie 2013 - Posted by | Austria | ,

2 comentarii »

  1. foarte frumos !!!!!!! 🙂

    Comentariu de danna | 8 Noiembrie 2013 | Răspunde

  2. […] ce am vizitat Saalbach, Leogang si Kitzbuhel, pasii ne indreapta spre acest minunat […]

    Pingback de Mittersill-orasul cu ratuste « Ghiocel07 | 13 Noiembrie 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns

