Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Kaiservilla – vila imperiala din Bad Ischl

În Bad Ischl, un orășel cochet din Austria, se află reședința de vară a dinastiei habsburgice datând de peste 700 ani. Kaiservilla–vila imperiala din Bad Ischl, numită de Franz Josef drept „raiul pe pământ”, a fost un cadou primit de la mama sa arhiducesa Sofie cu ocazia căsătoriei cu Elisabeth. Aici Franz Joseph și familia sa au petrecut multe veri.

Am lăsat mașina în parcare, am luat bilet, am trecut podul peste Râul Ischl, apoi pe cărarea străjuită de copaci seculari și lampioane „regale” am ajuns în fața vilei care este înconjurată de un parc foarte mare.

În fața vilei o fântână arteziană și câteva  grupuri statuare deosebit de frumoase.

Îmi imaginam că vila este mult mai departe sau chiar în afara orașului. Am așteptat câteva minute în hol, am cerut un minim de informații de la o doamnă amabilă și ne-am ațintit privirea pe pereții „tapetați” cu trofee de vânătoare.

și la ora la care era programata intrarea s-a prezentat ghida, care avea să ne introducă în tainele familiei imperiale. Îmbrăcată în costum tradițional austriac, ne-a întrebat de unde suntem, am primit 2 file scrise în limba română cu ceea ce putem vedea în camerele vilei. Vă invit să le citiți, sunt chiar interesante.

Grupul era de austrieci și ghida le vorbea pe limba lor, total necunoscută mie, așa ca am fost încântata că pot înțelege și eu ceva.

Doamna era foarte amabila si explica cu lux de amanunte ceea ce noi citeam. Încercam să localizam fiecare obiect și să ne închipuim viața familiei imperiale în această vilă. Impresionantă este mica capelă din stânga salonului gri, unde este expusă perna de pe patul de moarte al împărătesei, certificatul de deces, batista nupțială și buchetul mortuar. Am inteles că în camera de la balcon unde împăratul primea delegațiile și vizitele oficiale, Sisi venea dimineața, își savura cafeaua și apoi pe balconul imens împaratul iesea să-și fumeze pipa, împreună admirănd răsăritul soarelui și parcul din fața vilei. Camera în care s-a scris o pagină de istorie, este biroul împăratul Franz Iosef. Aici a semnat pe 28 iulie 1914 declarația de razboi impotriva Serbiei, declanșând astfel Primul Război Mondial. Pe birou stă mărturie o copie a actului oficial „manifest către poporul meu”. Tot aici este un sistem electric de aprindere a țigărilor și primul ventilator fabricat de Siemens. Această încapere a rămas neschimbată, mobilierul și obiectele redau imaginea autentică de odinioară. Numai pardoseala a fost înlocuită.

Dormitorul împăratului era unul foarte modest și micut, cu ieșiri secrete și uși mascate. În toată vila se vede amprenta lăsata de Sisi, în fiecare camera ghida amintește numele ei.

Împăratul fiind un mare amator de vânătoare,  toți pereții vilei sunt decorați cu trofee, mai mari sau mai mici, grupate pe ani și valorea exponatului.

Dupa terminarea turului am plecat la plimbare prin parc, am urcat spre Palatul de Marmură

de unde panorama asupra vilei este deosebită.

Kaiservilla este un coltișor de relaxare și liniște, unde cu ușurință îți poi imagina defiland prin camerele somptuoase capete încoronate.

La 84 de ani Franz Iosef părăsește definitiv Bad Ischl, se stabilește la Schonbrunn, unde și moare doi ani mai târziu.

Parăsim și noi Kaiservilla, bifând încă o proprietate imperială vizitată.

Urmează Grajdurile imperiale…..

12 Iunie 2014 - Posted by | Austria | , , , , , ,

1 comentariu »

  1. […] Joi seară am găsit pe AXN  White filmul „Prințesa Sissi„. După cum știți, sau dacă nu v-o spun acum, sunt îndrăgostită de castelele din Austria. De câte ori am fost în această țara superbă am cautat să vizităm cât mai multe. Filmările sunt făcute la Bad Ischl. Bad Ischl este fostă reședința montană a familiei imperiale austriece de Habsburg, numită Kaiservilla. […]

    Pingback de Împărăteasa Imperiului Austro-Ungar, Elisabeta « Ghiocel07 | 14 Noiembrie 2015 | Răspunde


Lasă un răspuns

