Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Geoparcul Dinozaurilor din Țara Hațegului

Mai de mult am citit pe net de Geoparcul Dinozaurilor, dar nu mi-am pus problema că deja văzusem căteva locuri din Geoparc. Este vorba de Drumul Vulcanilor, Padurea cu zimbrii, Biserica Densuș, Cetatea Sarmisegetuza, Cetatea și Mănăstirea Colț, Mănăstirea Prislop, Centrului de dezvoltare durabila „Tara Hategului – Retezat”.

Ieri soțul meu îmi spune că a văzut la tv un dinozaur adus din Canada și amplasat în Geoparcul Dinozaurilor. Acum problema era sa-l localizăm și să îl vedem. În Hațeg dăm din întămplare de o hartă postată în parc și așa ne dumirim că este pe undeva spre Comuna General Berthelot. Plecăm spre acolo, ne oprim în fața conacului din comună

și un domn ne arată unde este amplasat celebrul dinozaur, în curtea Centrului de Știință și Artă.

Intrăm într-o curte frumos aranjată, cu multă verdeță, câteva băncuțe, pomi și printre ei uriașul Dimozaur. De fapt este vorba de macheta dinozaurului, care a trăit în urmă cu 70 de milioane de ani şi este cunoscut sub denumirea ştiinţifică de Magyarosaurus dacus. Are o lungime de aproximativ 7 metri și este realizată de un sculptor din Canada.

Intrăm în clădire, suntem întămpinați de o persoană amabilă care ne plimbă prin cele trei încăperi. În doua din cele trei încaperi admirăm lucrări ale studenților la aste plastice, lucrări realizate în timpul taberele de lucru. Aici pietre pe jos și imitații de pietre atârnate din tavan (bucăți de pâslă vopsită-foarte reusite)

În a doua încăpere metraj vopsit cu talent și inspirație de catre studenți

pictură inspirată din natură

și obiecte lucrate manual din lâna, hârtie și pâslă.

A treia cameră este rezervată descoperirilor arheologice din Georacul Dinozaurilor

un omoplat de dinozaur pe suport ceramic

vitrină cu pietre, coji de ouă, alte obiecte descoperite de arheologi

După ce l-am mai fotografiat de câteva ori pe vestitul dinozaur și am pun cățiva bănuți într-o urnă (în loc de taxă de vizitare),

domnul amabil ne spune că în spatele Primariei mai este o cladire a Centrului de Știință și Artă care adăpostește alte exponate, inclusiv un mic dinozaur :). Sincer nu am găsit foarte usor locația, dar în cele din urmă am dat de ea cu ajutorul localnicilor. Da, este mult mai mare și mai bine dotat, urmează să-l vizităm în amanunt cu altă ocazie. Deocamdată, doar micul dinozaur.

Sunt câteva obiective care chiar merită promovate și mai ales vizitate.

Astfel munca voluntarilor nu este în zadar.

1 August 2014 - Posted by | Tara Hategului | , ,

2 comentarii »

  1. […] ce am văzut marele dinozaur (Magyarosaurus dacus) așezat în Geoparcul Dinozaurilor din Comuna General Berthelot, astăzi am revenit la Expoziţia permanentă “Balauri, […]

    Pingback de Balaurul Bondoc și Zalmoxes robustus din Geoparcul Hațeg « Ghiocel07 | 24 August 2014 | Răspunde

  2. […] are 6 puncte de vizitare: Sediul din Hațeg, Casa Dino Pitici, Casa Vulcanilor, Casa Tradițiilor, Centrul de Știință și Artă și Casa […]

    Pingback de Prin Țara Hațegului-Geoparcul Dinozaurilor – Casa Vulcanilor « Ghiocel07 | 11 Noiembrie 2016 | Răspunde


Lasă un răspuns

