Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Cetatea Râșnov

Cetatea Râșnov este situată pe un deal calcaros în partea de sud a orașului Râșnov. Cele mai vechi structuri care se văd și astăzi datează din secolul al XIV-lea, pe locul fortificației din lemn ridicată de Cavalerii Teutoni la începutul sec. al XIII-lea.

Cetatea Râșnov controla prin poziția sa strategică accesul în Transilvania dinspre Valea Râșnoavei. Dată fiind importanța trecătorilor montane spre teritoriile sud-carpatice, drumul Branului a fost supravegheat militar și după alungarea cavalerilor teutoni, regalitatea maghiară încredințând fortificația de la Râșnov cavalerilor ordinului Sfintei Cruci. Aceștia au fost subordonați fie comitelui secuilor, fie voievodului Transilvaniei. Până la mutarea vămii de la Rucăr la Bran și construirea cetății Bran pentru protejarea vămii regale la sfârșitul secolului al XIV-lea, cetatea Râșnov era prima fortificație lângă drumul Branului, după intrarea în Transilvania.

În anul 1427 împăratul Sigismund de Luxemburg a vizitat cetatea Râșnov, pe care a trecut-o în administrarea comunității locale, căreia i-a acordat rangul de târg (sursa)

Din parcare am urcat la cetate cu un vagonet tras de un tractor 🙂

De la stația terminus până în cetate se merge pe jos, căldura fiind un mare impediment. Eu am urcat mai încet și nici nu am vizitat mare lucru.

După ce am trecut de poartă, am dat de puțină umbră

după care m-am așezat pe o piatră și am așteptat întoarcerea „cățărătorului”.

De aici am început să parcug câteva „străduțe” cu încăperi care altădată adăposteau familii medievale, cu obiceiuri și preocupări mult, foarte mult diferite de ale noastre.

Acum aici sunt expuse arme, unelte, mobilier de epocǎ, stampe, armuri. În altele erau amenajate buticuri cu suveniruri, de la cărți, magneți, pahare, la haine medievale.

În altele sunt fotocopii după documente din vremurile străvechi, obiecte de tortută sau de muncă. De sus o priveliște minunată spre poartă

iar din turn alte imagini frumoase ….

În rest numai ruine, căi de acces greu accesibile, foarte puțin investit în restaurare.

Coborâm încet-încet la mijlocul de transport ce avea să ne ducă la mașină.

O ultimă privire spre Cetatea Râșnov, pe care sincer mi-o doream altfel.

Am vizitat câteva cetăți și chiar am termen de comparație. De exemplu Cetatea medievala Eze

 

16 August 2014 - Posted by | Romania | , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

