Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Căile ferate din Transilvania în perioada 1867–1914

Zilele trecute am văzut pe FB că la Deva în cadrul Muzeului Civilizației Dacice și Romane s-a deschis expoziția temporară numită „Căile ferate din Transilvania în perioada 1867–1914„, organizatori fiind specialiști de la Muzeul Tehnic și al Transporturilor Budapesta și cei de la Muzeul Național al Unirii Alba Iulia.

Sâmbătă fiind o zi mai frumoasă am plecat s-o vizităm și noi. Mare ne-a fost surpriza când am aflat că este doar o încăpere cu două machete și câteva panouri explicative.Totuși am luat bilete (10 lei de persoană) și am început să vizităm întreg muzeul, deși-l mai văzusem o dată. În cele din urmă nu ne-a părut rău, acum am avut privilegiul de a admira „Colecția Tezaur”, de care nici nu știam că este acolo. Dar despre Tezaur, cu altă ocazie. La etaj, după de trecem prin sala de conferințe

și Expoziției de pictură „Dor de primăvară” ajungem într-o mică încăpere „tapetată” cu panouri explicative și cele două machete.

Cele doua machete

În continuare câteva imagini mai semnificative, pentru mine: Livezeni intrare în tunel

Porțiune de cale ferată între Simeria și Hunedoara

Vedere din Petroșani

Miniștrii ai lucrărilor publice și transporturilor sub conducerea cărora a fost construită aproape întreaga rețea feroviara din Ungaria și Ardeal până în zorii sec XX.

Calea ferată îngustă Sighișoara-Agnita

IMG_6605

Mijloace de transport ale „Societății Calea Ferată de Interes Local de pe Valea Someșului”

IMG_6602

Porțiuni de cale ferată între Simeria și Hundoara

IMG_6600

O zi petrecută util la Muzeului Civilizației Dacice și Romane. Dacă aveți drum prin Deva chiar merită să intrați aici și să vă delectați cu putină istorie.

7 Martie 2015 - Posted by | Deva | , ,

1 comentariu »

  1. […] ieri am fost la Muzeu, astăzi am plecat să luam puțin ozon. Dorința mea era să ajung la Pensiunea […]

    Pingback de 8 Martie la Pensiunea “Retezat” « Ghiocel07 | 8 Martie 2015 | Răspunde


Lasă un răspuns

