Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

S-a restaurat Cetatea Deva

Cetatea Deva este considerată una dintre cele mai importante fortificații medievale din Transilvania. A fost stăpânită de voievozi, de principi, de conți și ducese. A fost dată în dar, vândută sau bombardată. Fiecare a lăsat ceva în urmă. Mai un zid de de apărare, mai o încăpere, mai o sală de bal sau chiar au extins cetatea cu un etaj întreg. Și-au dorit ca ea să nu fie utilizată doar pentru apărare și întâlniri ocazionale, ci să servească drept locuință. Nu una austeră, ci una de lux.(sursă)

Am ajuns la poalele dealului mult mai târziu decât ora de desfășurare a evenimentul, intitulat „Vivat Castrum Deva”, care a început la ora 13:00 cu o paradă medievală.

Cu toate acestea era foarte multă lume la telecabină, ceea ce ne-a împiedicat să vedem cetatea în prima ei zi de „renaștere”.

Oricum eu nu eram amatoare așa că numai soțul meu s-a așezat la coadă, eu urmând sa-l aștept cu o apă plată la mica și unica terasă din preajma Centrului de informare turistică.

În cele din urmă a renunțat și el, mi-am luat apa

și am părăsit amplasamentul piațetei străjuite de celebritățile gimnasticii românești.

Acum văzând fotografiile publicate pe internet chiar nu-mi pare rău. Era prea cald, prea aglomerat, drum prea abrupt. Stau și mă gândesc ce se poate întâmpla dacă se defectează telefericul, singurul mijloc de ajuns în Cetate…

Nu știu dacă a fost construit pentru așa trafic intens mai ales că multă vreme nici nu s-a clintit din loc.

PS. Accesul se face cu telecabina, pe jos sau cu mașina până la poarta 1

Biletul la telecabină până la inaugurare era de 6 ron, astăzi a crescut la 10 ron…

3 Aprilie 2016 - Posted by | Deva, Uncategorized | , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

