Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Cariera de Talc-Dolomită de la Zlaști

Chiar la intrare pe DJ687J, în localitatea Zlaști din Jud Hunedoara, vedem SC Talc Dolomită SA, mai precis Cariera de la Zlaști, societatea mai având o carieră, Teliuc III. Suntem chiar surprinși, nu am știut de existența ei.

Societatea are o experiență de peste 40 de ani în exploatarea, prelucrarea și comercializarea talcului (exploatat la Leleșe) și a produselor de carieră (din perimetrele Zlaști și Teliuc III): piatră spartă, cribluri, nisip de concasaj, dolomită măcinată, filer (produs obținut din măcinarea fină a calcarului dolomitic, utilizat ca adaos de baza la amestecuri și suprafețe superficiale destinate drumurilor, aerodromurilor și a altor zone de trafic, în industria energetică, a sticlei, ceramica și pentru fabricarea mortarelor și adezivilor). Este de menționat că societatea este în insolvență…… Din păcate am făcut doar câteva fotografii de la sol, de aici se prinde doar partea „istorie” a societății, ceea ce nu este chiar plăcut ochiului,

Fotografii de ansamblu puteți vedea la Mircea Moldovan, un pasionat de fotografie din Județul Hunedoara. Fotografia de început îi aparține. Abia aici se poate admira măreția acestei societăți hunedorene.

O istorie interesantă a Companiei Talc-Dolomită găsiți aici. Poate voi sunteți mai informați dar eu nu am avut cunoștință despre aceasta bogăție care ne stă sub picioare. Vorba poetului Octavian Goga, „Munții noștri aur poartă, Noi cerșim din poarta-n poartă”. Spre știința unora, societatea

26 Februarie 2017 - Posted by | Hunedoara | ,

2 comentarii »

  1. […] Cariera de la Zlaști, societatea mai având o carieră, Teliuc III. Despre aceasta am scris în postul anterior. Acum mă limitez doar în a pune câteva fotografii din zonă. Cu siguranță primăvara când […]

    Pingback de DJ687J spre Pensiunea Casiana « Ghiocel07 | 28 Februarie 2017 | Răspunde

  2. […] Am fost de nenumărate ori la Castelul Corvinilor. Am intrat pe poarta principală, am colindat pe toate culoarele, am urcat în turnuri, am străbătut curtea interioară, am făcut multe fotografii de la sol și din Castel, dar niciodată nu l-am văzut dinspre drumul DJ 687J ce duce la Pensiunea Casiana sau cariera de dolomită. […]

    Pingback de Castelul Corvinilor dintr-o altă perspectivă « Ghiocel07 | 4 Martie 2017 | Răspunde


Lasă un răspuns

