Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Grota Haiducilor-Geoagiu

Cum spuneam cândva, în lumea civilizată găsești în fiecare localitate, mare sau mică, o clădire care poartă inscripționat „centru de informare” în limba țării respective. Au apărut și la noi ca ciupercile după ploaie astfel de clădiri, și nu degeaba am spus ciuperci pentru că așa arată.

Dar asta nu-i nimic, măcar de-ar fi utile turiștilor, de-ar avea pliante, persoane documentate și dornice de a da informații atunci le treci pragul. În plimbările noastre am găsit un astfel de loc în Retezat și ieri la Geoagiu. Nu mă întrebați cum sunt cele din Valea Jiului că nu știu. Din informațiile mele se pare că sunt cam de decor….. Dar să revin la cel din Geoagiu. În timp ce soțul meu căuta un club renumit (care între timp s-a închis) eu am zărit centrul de informare.

Curioasă din fire am intrat și un domn foarte amabil mi-a povestit de toate…… În ceea ce privește pliantele, nu am cuvinte. Foarte multe, foarte variate și ceea ce este mai interesant promova nu numai Geoagiu dar și alte obiective turistice din țară.

Bineînțeles că nimic din Valea Jiului, cum era de așteptat, din păcate. Prinsă cu poveștile domnului am și uitat să fac câteva fotografii acolo să vedeți cum trebuie să arate un astfel de punct de informare. Dar să revin la acest domn foarte simpatic și foarte bine documentat, nu degeaba este chiar ghid turistic. După ce ne-a răspuns la câteva întrebări ale noastre, curioși din fire, am plecat împreună la Grota Haiducilor.

Aici ne-a povestit legenda de-a fir a păr, timp în care a început și ploaia, dar grota și arborii înalți ne-au protejat atât pe noi cât și alți turiști veniți între timp.

 

„Situată pe râul Clocota în stațiunea Geoagiu-Băi. Grota își trage numele dintr-o legendă interbelică care povestește și  despre o comoară ascunsă aici. Accesul către Grota Haiducilor se face din parcul stațiunii Geoagiu-Băi durata drumeției fiind de aproximativ 10 minute.” – este tot ce am găsit pe net.

Trebuia să mergem și la Cascada Clocota și la Băile Romane, dar timpul nu a fost prielnic. Cu altă ocazie le vom vizita, probabil tot în compania ghidului nostru.

De remarcat că stațiunea era plină ochi, abia am găsit un loc de parcare pe stradă.

Dacă aveți ocazia și treceți prin Geoagiu merită să vizitați și Grota Haiducilor, este gratis, iar drumul prin pădure este răcoros și aerul foarte ozonat.

Drumeții frumoase să aveți pe cărări de munte!

 

12 Iunie 2017 - Posted by | Geoagiu | , , ,

1 comentariu »

  1. Cat de bine se impleteste fotografiatul cu drumetiile! Am sa enumar doar cateva dintre ele: 1. Iti reincarci bateriile dupa o saptamana de munca. 2. Faci miscare ceea ce e buna pentru sanatate. 3. Ramai cu amintiri foarte frumoase. Iar daca le suprinzi si cu aparatul foto este wow. Le impartasesti si celorlati. Va multumesc pentru articol!

    Comentariu de Adrian Somoiag | 16 Iunie 2017 | Răspunde


Lasă un răspuns

