Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Festivalul virșlilor

Am citit pe net că în Piața Cetății din Deva este Festivalul virșlilor. Cum este un produs tradițional din zonă am dorit să mergem să vedem, și de ce nu să și degustăm o pereche, două.

Multe tarabe cu preparate de tot felul, de la iahnie de fasole cu ciolan la hamsii, de la grătare de porc la mici și cârnați prăjiți, de la plăcinte la dulciuri de casa și porumb fiert sau copt.

Toate într-o căldură de peste 30 de grade. Da, erau și virșlii, adică bălteau în cratițe mari cu apă clocotită, nu știu dacă de la aragaz sau de la soare.

Câteva mese sub umbrelelor promoționale și foarte multă lume la urcat cu telecabina în Cetate.

Mai erau obiecte de artizanat, levănțică prelucrată sau uscată,

săpunuri și creme handmade,

obiecte de cult, și cam atât. Îmi pare bine că în sfârșit au apărut și la noi suveniruri destul de frumoase și variate. Turiști să fie…..

Undeva o scenă se pregătea pentru spectacolul anunțat. Am dat o tură, am făcut câteva fotografii și am plecat cu gândul la o pereche de virșlii cu muștar. Pe căldură asta nu am avut îndrăzneala să facem o degustare de nici un fel. Eu sunt cam precaută cu mâncărurile stradale, cu atât mai mult acum și aici. Mi-a plăcut că predominau moroșenii, foarte bine organizați, cu standul „Hai la pui de moroșan, la Marie, la Cazan”

Bineînțeles că am găsit-o și pe Masha. De data aceasta singură, ursul avea liber 🙂

Dar ca să nu plec cu mâna goală am luat un Kurtos kalacs, adică un colac secuiesc cu nucă.

Stau și mă gândesc dacă era vreo pancartă cu „Festivalul virșlilor”….. Dacă nu, mai bine 🙂

Nici după aproape 30 de ani nu luam nimic bun din vestul Europei. Și acolo în orașele mici se organizează târguri cu orice ocazie, dar incomparabil mai bine decât la noi unde ne mulțumim cu „merge și așa”…..bani să iasă.

 

31 Iulie 2017 - Posted by | Festival | , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

