Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

In vizita la Hundertwasserhaus

La fiecare trecere prin Viena, aveam si dorinta de a vedea capodopera lui Hundertwasser. Din diverse motive inclusiv „nestiinta” GPS-ului, am ratat ocazia pana zilele trecute cand dintr-un pliant am preluat adresa, i-am ordonat „calauzei” sa ne duca acolo si iata-ne in fata casei.

Casa lui Hundertwasser din Viena a fost construita intre anii 1983-1986 si s-a dorit a fi casa de vis care sa nu corespunda unui tipar. Casa este o piesa de arhitectura foarte interesanta in care gasim parti de natura, copaci, colonade.

Ideea de baza pentru arhitectura este o buna colaborare a arhitectului cu proprietarul. Tot ce este vechi, aproape demolabil poate fi transformat, facut functional si mai ales interesant si inedit prin folosirea tuturor materialelor imperfecte sau deteriorate. Astfel s-au facut suprafete neregulate precum podelele si scarile, carosabilul si fantanile.

O serie de lucruri interesante, precum un copac intr-o camera, dusumea neregulata, scari valurite, mobila bizara pot fi vazute in Kunsthaus din Viena. Acest muzeu a fost initial o fabrica de mobila pe care artistul a modificat-o atat in interior cat si in exterior in stilul sau caracteristic. Hundertwasser a folosit elemente neregulate din sticla, metal, caramida, lemn si ceramica  de culori care de care mai neobisnuite, mai „neasortate”.  Muzeul artei a fost deschis in 1991 si adaposteste o expozitie permanenta a lucrarilor artistului la etajele superioare, iar la parter este un restaurant si multe magazine cu suveniruri.

Satul lui Hundertwasser a fost construit intre 1990-1991 in Viena si reprezinta opusul Casei lui Hundertwasser, care este una privata. Acesta este de fapt un mall modern in care se pot admira decoratiunile sale abstracte.

Aceasta este inca o atractie a Vienei, printre multe altele. Asa cum spuneam de multe ori, unii stiu sa faca turism. Lumea multa prezenta la fata locului arata acest lucru.

28 aprilie 2009 - Posted by | Austria | , , , , ,

6 comentarii »

  1. multumesc pentru informatii si fotografii…seamana cu Gaudi

    Comentariu de mariana | 28 aprilie 2009 | Răspunde

  2. Am fost si eu p’acolo dar nu am intrat, era inchis, poate cu alta ocazie 🙂

    Frumose poze si deja mi-ai facut pofta de concediu.

    Comentariu de criserb | 28 aprilie 2009 | Răspunde

  3. o cladire in acelasi stil arhitectonic se afla si in Darmstadt 🙂 ceva cu totul deosebit…multumesc de informatia cu Viena…cred ca o putem lega cu un drum inspre Petrosani…mai cu seama ca Viena e la jumatatea drumului nostru;))

    Comentariu de Andrea | 28 aprilie 2009 | Răspunde

  4. […] La intoarcerea din concediu, pentru ca nu am gasit cazare la Viena, am plecat la Budapesta – o capitala intr-adevar europeana. Dupa o noapte petrecuta in […]

    Pingback de Budapesta « Ghiocel07 | 14 august 2009 | Răspunde

  5. […] colega), dar cel mai important este sotul meu. Daca anul trecut i-am oferit drept cadou un sejur la Viena, anul acesta cadoul consistent se indreapta spre Sofonica. Dar cel mai important este sa fim […]

    Pingback de Aniversare de aprilie « Ghiocel07 | 26 aprilie 2010 | Răspunde

  6. […] data ne-am cazat la acest hotel in aprilie 2009 cand am facut o surpriza sotului meu de ziua lui. Acum de fiecare data cand trecem prin Viena incercam din timp sa ne cazam […]

    Pingback de Austria Trend Hotel Bosei « Ghiocel07 | 15 octombrie 2013 | Răspunde


Lasă un comentariu