Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Târgul de toamnă de la Cristur-2017

Cred că aproape în fiecare an am fost la Târgul de toamnă de la Cristur. Este aproape de Hunedoara, și cum drumurile noastre sunt prin zonă, mai dăm o fugă și pe acolo. Anul acesta am mers chiar cu scop precis, cumpărat de legume pentru murături asortate.

Am ajuns duminică pe la prânz când nu era foarte multă lume. Ce am constatat: tarabe puține cu legume, foarte puține cu fructe, multe cu produse apicole, conserve și foarte multe cu produse alimentare (gogoși, langoși, vată pe băț, mici, virșlii…..).

Fumegau grătarele, cânta muzica, se mânca și bea de toate. Nu sunt amatoare de mâncat în astfel de locuri dar când vezi standurile maramureșenilor nu te poți abține. Îmbrăcați în straie populare curate, cu aranjamente de sezon, cu oameni amabili, cu mâncăruri care mai de care mai atrăgătoare, este imposibil să reziști. De la mămăliguță cu brânză la sarmale și tocăniță, de la cârnăciori prăjiți la mici și coaste de porc, de la murături la plăcinte maramureșene, totul arată impecabil.

Aceste adevărate bucătării pe roți le-am întâlnit și la alte manifestări de gen. Dar să revin la legumele mele. La o singură precupeață am găsit gogonele, varză roșie, conopidă, morcovi și verdețuri De castraveți sau roșii nici vorbă. Țin minte că era aceeași de unde am cumpărat acum doi ani niște ardei iuți mai ciudați…..

Și atunci mă întreb de ce se numește târg de toamnă sau ziua recoltei? Unde sunt producătorii autohtoni de care se tot vorbește? Ajung la concluzia că și produsele pe care le cumpărăm din piață sunt de multe ori la fel cu cele din market.  Curat murdar, coane Fănică……

28 septembrie 2017 - Posted by | Hunedoara | , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un comentariu