Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Cu și despre virșli

Nu știu ce-mi veni să scriu acest post la o oră târzie din noapte….. Oare mi-a foame sau doar poftă? Da, deși blogul meu de bucătăreală este „Rețetelemamei„, o să scriu câteva rânduri despre mâncare, mai bine zis, despre VIRȘLI. Poate vă intrebați ce-s ăia…

Virșli sunt un fel de cârnăciori preparați din carne de capră sau de oaie în amestec cu carne de porc, sunt subțiri și mai lungi, în perechi, afumați și condimentați cu boia și usturoi. Este un preparat tradițional dîn județul Hunedoara, se găsesc la Brad-Virșli de Brad și în zona Sălașului-Virșli de Sălașu. Poate s-or mai fi făcând și în alte parți dar eu am mâncat numai de aici. De obicei se pot procura direct de la producători dar se găsesc și prin târguri. Se consumă fierți cu muștar sau hrean. Ultima oară am mâncat la întâlnirea de la Hunedoara (#vizitainHD), în prima seară de la Sălașu și a doua seară de la Brad. Este puțină diferență, cei de Sălașu sunt cu mai multă boia și mai picanți decâ cei de Brad, dar ambii sunt un deliciu. Ce bună ar fi acum o pereche…..Din câte știu, la început de iunie este și festivalul virșlilor.

Și acum spre exemplificare și poftă: Virșli de Brad

Virșli de Salașu (fotografia este de aici)

Foto1

P.S. #vizitainHD ediția 2014 a fost un eveniment organizat de DenisaSebi și Călin

30 mai 2014 - Posted by | Recomandari, Turism | , , , ,

5 comentarii »

  1. Hmm! Deși există o diferență între ei, eu sunt nedecis: 1-1! Pentru a înclina balanța, trebuie organizată încă o …degustare, ca să spun așa! 🙂

    Comentariu de Gigi | 31 mai 2014 | Răspunde

  2. Nu am mâncat niciodata dar cred că-mi plac pentru că-mi plouăăăăă în gură 🙂 Âsta e primul semn NU?????

    Comentariu de ricamihai13 | 6 iunie 2014 | Răspunde

    • Este un semn și ăsta. Dacă ai ocazia să ajungi în zona merită și încercați.

      Comentariu de ghiocel07 | 6 iunie 2014 | Răspunde

  3. […] Nu știu ce-mi veni să scriu acest post la o oră târzie din noapte….. Oare mi-a foame sau doar poftă? Da, deși blogul meu de bucătăreală este “Rețetelemamei“, o să scriu câteva rânduri despre mâncare, mai bine zis, despre VIRȘLI. Poate vă intrebați ce-s ăia… Virșli sunt un fel de cârnăciori preparați din carne de capră sau de oaie în amestec cu carne de porc, sunt subțiri și mai lungi, în perechi, afumați și condimentați cu boia și usturoi. – articolul integral […]

    Pingback de Cum a fost vizita în HD, ediţia 2014 – Denisa ✿ Bârgău | 21 august 2017 | Răspunde


Lasă un comentariu