Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Domeniile Martinutzi, Castelul Rhedey

Prin Vințu de Jos am trecut de sute de ori dar nu am știut de Domeniile Martinutzi iar de Castelul Rhedey nici atât. Așa promovăm noi obiectivele turistice. În drumul spre Aiud m-am uitat atent să văd un indicator, nici vorbă. La întoarcere caut pe net și aflu strada pe care se ajunge. Cu mare atenție în colțul str. Mihai Eminescu observ un minuscul indicator pe care scrie „Castelul Rhedey”.

Situat în vecinătatea ruinelor Castelului Martinuzzi, Castelul Rhedey are o istorie zbuciumată.

De-a lungul timpului a fost pierdut la cărți, naționalizat și o perioadă a funcționat ca școală. În 1990 a fost incendiat și mai apoi lăsat în paragină. Un investitor a cumpărat castelul în ruină și i-a redat strălucirea de odinioară. Cu ajutorul unei fotografi din anul 1901, castelul a fost transformat din temelii devenind un centru de Convenții și Evenimente de nivel european.

Poate găzdui conferințe, lansări de carte, simpozioane, recepții sau prezentări de modă. În curtea domeniului a fost construit Hotelul Cardinal, un restaurant cu decor rustic și un modern centru Spa.

Sâmbătă în curtea domeniului era organizată o nuntă.

Am întrebat și am fost informați că se poate vizita și castelul dar dna care răspunde de acesta era ocupata cu fericitul eveniment, ceea ce ne determină să revenim. Oricum ne-am plimbat în voie prin curte, am întrat și la recepția hotelului să mă informez. Mi-a atras atenția un înscris ” Dragă călătorului, Dacă ai ajuns aici noi îți mulțumim că ne-ai călcat pragul. Dacă nu suntem la recepție ne găsești la restaurant”.

8 iulie 2022 - Posted by | Alba Iulia | , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un comentariu