Ghiocel07

Niciodata nu e prea tarziu !

Palatul Știrbei din Buftea

După ce am vizitat Domeniul Mogoșoaia (care mi-a plăcut foarte mult) am vrut să vedem și Palatul Știrbei din Buftea. Spun am vrut, pentru că nu l-am vizitat pe motiv că nu aveam voia să facem fotografii. Curios, nu?

Despre istoria acestui palat am aflat lucruri interesante de la Wikipedia. Ceea ce mi-i se pare curios este că în 2006, domeniul Știrbei a fost retrocedat moștenitorilor familiei prințului Știrbei, prin decizie a Curții Europene a Drepturilor Omului iar în anul 2007 palatul a fost vândut firmei Bucharest Arena pentru 9 milioane de euro. Firma a amenajat în clădire restaurante de cinci stele și spații de cazare în regim exclusivist. Aici de fac nunți de vis de către persoane bine situate financiar…..Nici nu m-ar fi interesat toate acestea dacă nu aflam încă de la intrare că fotografiatul este interzis, ba ești și amenințat cu legea dacă se descoperă că ai „furat” o fotografie. Abia atunci am înțeles că dacă nu ai buzunarele și conturile burdușite nu ai nici o șansă să te plimbi în voie prin parc, ce să mai spun de palat…. Dacă la poartă te întâmpină un jandarm, probabil tot domeniul este împânzit cu ei. Asta chiar ne-a făcut să facem cale întoarsă și să ne întrebăm ce-o fi în capul acestor proprietari. Netul este plin de poze așa că nu văd care ar fi fost problema.

Am fost la castele renumite din Ungaria, Austria, Suedia și Franța și nicăieri nu era fotografiatul interzis, în parc la liber iar în interior fără blitz. Dar asta e, trăim în țara în care puterea o are banul. Se pare că și  alți turiști au avut peripeții cu vizitarea domeniului…..

23 Iunie 2015 - Posted by | Bucuresti |

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

